[vc_row][vc_column][vc_empty_space][vc_column_text]

سوالات متداول جراحی چانه (جنیوپلاستی)

[/vc_column_text][vc_empty_space][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_empty_space][vc_toggle title=”آیا پروتز چانه را می توان با جراحی بینی انجام داد ؟”]جواب: پروتز چانه توصیه نمی شود هر چند گاهی قابل انجام و در بعضی از افراد خوب است . بیشتر جراحی زیبایی چانه یا جنیوپلاستی که روی خود چانه کار می شود، توصیه می کنند .  بله جراحی چانه را می توان به طور همزمان با بینی انجام داد .[/vc_toggle][vc_toggle title=”طول درمان جراحی زیبایی چانه چند روز است ؟”]جواب : کلا جراحی جنیوپلاستی، یک جراحی خیلی سنگینی نیست و ریکاوری خیلی زودی دارد و فرد خیلی زود به زندگیش برمی گردد و بیست و چهار ساعت رژیم غذایی خیلی معمولی را می تواند آغاز کند و رعایت بهداشت دهان و دندان خیلی توصیه می شود . آنتی بیوتیک های مناسب را استفاده کند و چند روزی تورم دارد بعد از گذشت این چند روز تورم ها برطرف می شود.[/vc_toggle][vc_toggle title=”آیا امکان جلو آوردن چانه پایین بدون ارتودنسی وجود دارد ؟ اگر بیمار ارتودنسی انجام داده باشد چه می شود ؟”]

جواب : جنیوپلاستی یا جراحی چانه فرد نیازی به ارتودنسی ندارد . فرد چه در حال ارتودنسی باشد و چه قبل و بعد از آن می توان جنیوپلاستی را انجام داد . هر چند توصیه می شود در پایان ارتودنسی انجام شود .

[/vc_toggle][vc_toggle title=”اگر استخوان یک طرف چانه رشد داشته و باعث تغییر حالت دو طرف صورت شده با عمل چانه می شود اصلاح کرد ؟”]

جواب : کلا غیر قرینگی در صورت ، معمولا عوامل مختلفی دارد که باید اول شناسایی شود و براساس آن درمان کرد . حال اگر فقط چانه عامل آن غیرقرینگی در صورت باشد ، بله می توان با عمل چانه خیلی خوب آن را درمان کرد . همان طور که گفته شد اول باید ارزیابی و بررسی شود تا علت غیرقرینگی مشخص شود .

[/vc_toggle][vc_toggle title=”دوره نقاهت و برطرف شدن جای کامل عمل و غذا خوردن و حرف زدن و اینکه چه کسانی کاندید این عمل هستند ؟”]

جواب: دوره نقاهت جراحی زیبایی چانه خیلی کوتاه است و فرد می تواند از یک روز بعد از عمل انواع غذاهای مختلف را مصرف نماید. فقط رعایت بهداشت، مصرف آنتی بیوتیک فراموش نشود .

[/vc_toggle][vc_toggle title=”در صورت اینکه فردی فک پایین آن عقب باشد آیا راهی جز عمل فک وجود دارد ؟”]

جواب : اگر فردی فک پایینش ایراد دارد و کوچک است . اگر بخواهیم به تنهایی با چانه درمان شود اصلا توصیه نمی شود . چون کلا این دو تا عمل جایگزین هم نیستند فرد اگر علت مشکلش کوچک بودن چانه باشد ما می توانیم جراحی چانه را انجام دهیم و فرم آن را اصلاح کنیم . اگر فک عقب باشد اول باید ارتودنسی کند سپس جراحی زیبتیی فک انجام شود .

[/vc_toggle][vc_toggle title=”جراحی زیبایی چانه درد دارد ؟”]

جواب : عمل جنیوپلاستی یک عمل سنگینی نیست و درد ندارد . اعصاب آن ناحیه یک مدت کوتاهی بی حس می شود و به همین علت پیام درد منتقل نمی شود  و کلا جراحی دردناکی محسوب نمی شود و نگران درد داشتن نباشید .

[/vc_toggle][vc_toggle title=”ترخیص از کلینیک چه موقع انجام می شود ؟”]

جواب :معمولا همان شب بیمار ترخیص می شود و نیاز به گذراندن شب در مرکز درمانی وجود ندارد .

[/vc_toggle][vc_toggle title=”آیا جراحی چانه باعث می شود صورت کشیده تر به نظر برسد ؟ برای کسی که چانه عقب دارد و صورت کشیده باز هم جراحی چانه توصیه می شود ؟”]

جواب : بله جراحی چانه را می توان در جهت های مختلفی انجام داد . می توان همزمان با جلو آوردن چانه ارتفاع صورت را کمی کاهش داد . برخلاف جراحی فک افراد باید ارتودنسی را انجام داده باشند و بعد جراحی فک صورت گیرد . در جنیوپلاستی نیازی به ارتودنسیقبل از درمان نیست و خیلی ساده می توان جراحی چانه را انجام داد .

[/vc_toggle][vc_empty_space][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_empty_space][vc_column_text]

دکتر حمیدرضا فلاحی

متخصص جراحی فک و زیبایی صورت ، بینی و ایمپلنت دندان در اهواز / دارای بورد تخصصی