تزریق ژل لب (ویدئو)
انحراف بینی
انحراف تیغه بینی چیست؟ چگونه می توان این مسئله را برطرف کرد؟
تزریق ژل لب (ویدئو)
انحراف بینی
انحراف تیغه بینی چیست؟ چگونه می توان این مسئله را برطرف کرد؟

جراحی دو فک

جراحی دو فک یک روش پیشرفته برای اصلاح ناهنجاری‌های فک بالا و پایین است که باعث مشکلات زیبایی و عملکردی می‌شوند. این جراحی می‌تواند فک‌ها را به شکل صحیح بر روی هم قرار دهد، تقارن صورت را بهبود بخشد، عملکرد جویدن و تنفس را تسهیل کند و درد مفصل فک را کاهش دهد. جراحی دو فک یک عمل جراحی پیچیده است که نیاز به همکاری بین جراح فک و ارتودنس دارد. این عمل معمولا بعد از درمان ارتودنسی انجام می‌شود و دوران نقاهت آن حدود چند هفته است. جراحی دو فک برای کسانی که نارضایت از شکل یا عملکرد فک‌های خود هستند، گزینه مناسبی است.

چه کسانی نیاز به جراحی دو فک دارند؟
بعضی از موارد که نشان می دهد شما نیاز به جراحی دو فک دارید عبارتند از:

– اختلال در گذشتن هوا از بینی
– خوردن با صدای بلند
– لثه های پرخون
– دندان های پراکنده یا فاسد
– لبخند نامتقارن
– فک پایین عقب نشین یا جلو زده
– فک بالا کوچک یا بزرگ
– لثه های پیدا یا پنهان

چگونه می توانید آماده جراحی دو فک شوید؟
برای آماده شدن برای جراحی دو فک، شما باید چند مرحله را طی کنید. اول از همه، شما باید با پزشک خود مشورت کنید و تست های لازم را انجام دهید. پزشک شما ممکن است از شما بخواهد که رادیولوژی، سفالومتری، مولد سه بعدی و نمونه گیری از خون خود را بدهید. این تست ها به پزشک کمک می کند تا شکل و سایز فک های شما را بشناسد و طرح عمل را تعیین کند.

بعد از آن، شما باید با متخصص ارتودنسی خود ملاقات کنید و دستورات او را دنبال کنید. متخصص ارتودنسی شما ممکن است از شما بخواهد که قبل و بعد از عمل دندان سیم بکشی یا دستگاه های دیگری را استفاده کنید. این کار به این دلیل است که دندان های شما باید در جایگاه مناسب قرار گیرند تا با فک های جدید شما هماهنگ باشند.

در آخر، شما باید برای روز عمل خود آماده شوید. شما باید حداقل ۸ ساعت قبل از عمل از خوردن و آشامیدن خودداری کنید. شما باید لباس راحت و گشاد بپوشید و مواد آرایشی، زیورآلات و عینک خود را بردارید. شما باید کسی را همراه خود ببرید که بعد از عمل مراقب شما باشد و شما را به خانه برساند.

چه چیزهایی پس از جراحی دو فک انتظار شما را می کشد؟
پس از جراحی دو فک، شما ممکن است چند روز در بیمارستان بمانید تا پزشک وضعیت شما را بررسی کند. شما ممکن است درد، تورم، خونریزی، کبودی، تب، عفونت و تغییرات حسی در صورت خود احساس کنید. این علائم طبیعی هستند و با مرور زمان بهبود می یابند. پزشک شما ممکن است داروهای دردناک و ضد التهاب به شما تجویز کند تا راحت تر باشید.

دکتر حمیدرضا فلاحی – متخصص جراحی فک و زیبایی صورت در اهواز

در این ویدئو پیش و پس از جراحی فک مراجعه کننده عزیزمان را به نمایش می گذاریم و دکتر حمیدرضا فلاحی نیز در رابطه با جراحی این عزیز توضیحات کاملی را خدمت شما همراهان گرامی ارائه می کنند تا بتوانید حداکثر بهره را از این ویدئو داشته باشید.

کل زمان عمل از لوله کذاری بیهوشی تا بخیه های نهایی تمام برشهای جراحی کمتر از دو ساعت و نیمو این یعنی کمترین میزان تورم و ریکاوری بسیار سریع دهان بیماران بعد از عمل به لطف ریجید فیکسیشن باز خواهد بود و این یعنی تغذیه و راحتی و ریکاوری مناسبتر دستیابی به نتیجه مناسب نیازمند کار تیمی هست .

این کیس یک کیسه ارتوسرجی بودند که ارتودنسی این عزیز را خانم دکتر دانا زندیان متخصص ارتودنسی و ناهنجاری های فک و دندان انجام داده بودند که از خانم دکتر دانا زندیان کمال تشکر را داریم.