جراحی فک
جراحی فک و نکات بسیار مهم
مهر ۸, ۱۳۹۸
جراحی دندان عقل
چند نکته جهت بهبود سریع تر پس از جراحی دندان عقل
مهر ۸, ۱۳۹۸
جراحی فک
جراحی فک و نکات بسیار مهم
مهر ۸, ۱۳۹۸
جراحی دندان عقل
چند نکته جهت بهبود سریع تر پس از جراحی دندان عقل
مهر ۸, ۱۳۹۸
 
 

مراقبت های بعد از عمل زیبایی بینی

مراقبت های بعد جراحی بینی

جراح برای عمل زیبایی بینی به کمتر از دو ساعت زمان نیاز دارد، اما این در حالی است که فرد پس از عمل دوران نقاهت طولانی تری را باید پشت سر بگذارد و مراقبت های بعد از جراحی بینی انجام دهد تا از عوارض بعد از آن رهایی پیدا کند.

دوران نقاهت این عمل و بهبود هرفرد با فردی دیگر متفاوت است. طول دوره بهبود پس از عمل بینی معمولا سه الی چهار روز میباشد، و طول دوره پانسمان نیز با توجه به روند عمل و تشخیص پزشک جراح متفاوت است، که غالبا بین ۶ الی ۱۰روز است .

کسب نتیجه رضایت بخش از عمل نیازمند مراقبت های بعد ازجراحی بینی است. یک یا دو روز بعد از جراحی با پزشک خود ملاقاتی خواهید داشت و طی این ویزیت، جراح بینی شما را تمیز کرده و تامپون را بیرون می کشد. احساس درد در صورت و سردرد، ، سرگیجه، کبودی و ورم دور چشم، پیشانی و لب ها از عوارض موقتی جراحی بینی بوده و کاملا طبیعی هستند.

کبودی صورت بعد از چند روز از بین می رود و بخیه ها و گچ بینی یک هفته بعد از جراحی توسط جراح برداشته می شوند. برخی افراد بعد از برداشتن گچ بینی فعالیت های روزانه ی خود را از سر می گیرند و برخی دیگر بنا بر صلاح دید پزشک، باید دو هفته صبر کنند.

ورم بینی آهسته آهسته فروکش می کند و آنچه که اوایل در آینه می بینید، بینی واقعی و نهایی شما نیست. بیشتر پزشکان معتقدند که ورم بینی بعد از یک سال به طور کامل می خوابد.

اما پس از آن هم شاهد تغییرات جزئی فرم بینی خود خواهید بود. پس صبور باشید و درمورد نتیجه ی عمل بینی خود عجولانه قضاوت نکنید و با  رعایت  مراقبت های بعد از جراحی بینی (راینوپلاستی ) به نتیجه ای که برای شما پیش بینی شده دست یابید .

مراقبت های بعد از جراحی بینی که باید انجام دهید و رعایت کنید :

  • طرز خوابیدن بعد از عمل زیبایی بینی :تا هفت شبانه روز بعد از عمل بینی باید به پشت بخوابید و سرتان را کمی رو به بالا قرار دهید
  • شست و شو و استحمام بعد از عمل زیبایی بینی : به یکباره زیر دوش نروید و سعی کنید فقط بدنتان را در حمام بشویید. زیر دوش، گچ و پانسمانتان خیس شده و استحکام خود را از دست می دهند. در نتیجه، پوست بینی به اجزای زیرین نچسبیده و ورم آن فروکش نمی کند.
  • شاید بعد از جراحی روده هایتان مثل قبل عمل نکنند و دچار یبوست شوید. برای جلوگیری از این کار، روزهای اول بعد از عمل غذاهای کاملا آبکی مثل سوپ میل کنید.

-رفته رفته می توانید غذاهای سفت تر مثل پوره ی سیب زمینی، ژله، اسموتی و بستنی را در رژیم غذایی خود جای دهید.

  • چسب زدن بینی هم یکی از واجبات مراقبت های بعد از عمل است و موجب می شود تا پوست بینی به غضروف و استخوان بچسبد. چسب زدن تا ۶ ماه موثر است و پس از آن بینی تقریبا فرم خود را گرفته و چسب تاثیری ندارد.

دکتر حمیدرضا فلاحی – متخصص جراحی فک و زیبایی صورت ، جراحی بینی ، ایمپلنت – ایران – اهواز 

موقعیت های اضطراری بعد از جراحی زیبایی بینی :

گاهی یک موقعیت اضطراری و فوری مثل موارد زیر بر اثر یک حادثه یا به مرور زمان پیش می آید که باید هر چه سریع تر درصدد درمان و متوقف کردن این شرایط برآمد به همین جهت با دیدن هریک از شرایط زیر سریعا به پزشک معالج خود مراجعه فرمایید .

  • خونریزی بینی
  • هماتوم سپتوم بینی
  • عفونت
  • خوب نشدن جای زخم
  • ترکیدن مویرگ ها در زیر پوست
  • بی حسی نوک بینی

دکتر حمیدرضا فلاحی – متخصص جراحی فک و زیبایی صورت ، جراحی بینی ، ایمپلنت – ایران – اهواز