جراحی بینی به روش بسته
جراحی بینی به روش بسته
مرداد ۲۲, ۱۳۹۷
نحوه چسب زدن بینی بعد از عمل
نحوه چسب زدن بینی بعد از عمل
مرداد ۲۲, ۱۳۹۷
جراحی بینی به روش بسته
جراحی بینی به روش بسته
مرداد ۲۲, ۱۳۹۷
نحوه چسب زدن بینی بعد از عمل
نحوه چسب زدن بینی بعد از عمل
مرداد ۲۲, ۱۳۹۷
 
 

تزریق فیلر در چانه

امروزه جراحی ترمیمی و زیبایی غیر تهاجمی با اثربخشی قابل ملاحظه، حداقل عوارض و مشکلات و عدم اختلال در فعالیت های روزمره بیماران، مورد استقبال زیادی در دنیا قرار گرفته است . همچنین این روش از محبوبترین موارد مورد استفاده توسط طیف وسیعی از پزشکان عمومی و متخصصین رشته های مختلف می باشد . در این مقاله قصد داریم به مطالبی نظیر ذیل بپردازیم.

  • فرم دهی چانه با فیلر
  • هزینه تزریق فیلر چانه
  • عوارض تزریق ژل چانه
  • هزینه تزریق چربی به چانه
تزریق فیلر در چانه

تزریق فیلر در چانه

تزریق ژل به چانه

ژل ها مواد صنعتی و ساختگی متعددی هستند با اسامی تجاری مختلف که بر رفع فرورفتگی و چین و چروک های صورت به کار می رود . تزریق ژل به لایه زیر جلد پوست انجام می شود و باعث صاف و هموار تر شدن نواحی فرورفتگی و چین و چروک های پوست می شود . این روش با بی حسی موضعی و به صورت سرپایی قابل انجام می باشد . میزان ژل در ناحیه مورد نظر به صورت یکسان در هر دو طرف معمولا حدود یک سی سی می باشد .

مراقبت ها بعد از تزریق ژل

  • ماساژ دادن ناحیه مورد درمان
  • استفاده از پماد های آنتی بیوتیک
  • استفاده از کمپرس یخ

ماندگاری تزریق ژل به چانه

از جمله نکات مهم در رابطه با تزریق ژل که لازم هست بدانید این است که عمر این ژل ها بین فواصل نه ماه تا یک سال و نیم می باشد و پس از مدتی تمام مواد جذب می شود .

تزریق بوتاکس به چانه

انقباض عضله ی منتالیس سبب چین خوردگی، یا حالت سنگفرشی (cobblestone) در ناحیه چانه و ایجاد شیار دینامیک چانه می شود . درمان عضله منتالیس با توکسین بوتولینوم، انقباض را مهار می کند و باعث صاف شدن سطح چانه و کاهش عمق شیار چانه می شود .

امروزه جراحی ترمیمی و زیبایی غیر تهاجمی با اثربخشی قابل ملاحظه، حداقل عوارض و مشکلات و عدم اختلال در فعالیت های روزمره بیماران، مورد استقبال زیادی در دنیا قرار گرفته است . دکتر حمید رضا فلاحی جراح زیبایی فک و صورت در اهواز و بهترین جراح بینی در اهواز با استفاده از متد های نوین به بررسی بیماری ها می پردازد و از بروز عوارض زیاد جلوگیری می کند. برای مشاوره و تعیین وقت قبلی با شماره ۳۳۳۸۶۶۷۵-۰۶۱ تماس بگیرید یا به آدرس اینستاگرام مراجعه کنید .

کاربرد تزریق بوتاکس به چانه

  • چانه چین خورده و نمای سنگفرشی (cobblestone)
  • شیار چانه (mental crease)

مدت اثر و فواصل درمان تزریق بوتاکس به چانه

عملکرد عضله در ناحیه تحت درمان حدود ۲ – ۳ ماه بعد از درمان به طور تدریجی بر می گردد .

جلسات بعدی درمان با بوتاکس (توکسین بوتولینوم) زمانی است که عملکرد عضله منتالیس باز گردد .

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس به چانه

بیماران دو هفته بعد از تزریق بوتاکس (توکسین بوتولینوم) از نظر میزان ضعیف شدن عضله منتالیس و نیز عملکرد دهان ارزیابی می شوند . اگر ظاهر سنگفرشی و یا چین و چروک همچنان وجود داشته باشد، علل احتمالی معمول زیر بایستی بررسی شود:

  • برجا ماندن ظاهر پوست پرتغالی چانه و یا شیار چانه در حالت دینامیک (در حین حرکت عضله)

باقی ماندن عملکرد عضله منتالیس تا حدی که حالت چین و چروک و یا سنگفرشی چانه و نیز تشکیل شیار چانه به طور خفیف باقی بماند، مطلوب است، اما اگر بعد از درمان این حالت خیلی زیاد باشد به طوری که صاف شدن چانه نسبت به حالت قبل از درمان ناچیز باشد، ممکن است مقادیر بیشتری توکسین بوتولینوم برای رسیدن به نتایج مطلوب مورد نیاز باشد . یک تزریق مجدد با ۵/۲ واحد یا کمتر، انجام می شود .

نتایج زیبایی و نیز عملکرد دهان دو هفته بعد از تزریق مجدد ارزیابی می شود . دوز موثر توکسین بوتولینوم برای درمان عضله منتالیس با جمع دوز اولیه استفاده شده در TOUCH-UP به دست می آید . در جلسات بعدی درمان تقریبا ۲ – ۳ ماه بعد، با این دوز توتال، تزریق را شروع کنید .

  • شیار چانه استاتیک (در حالت استراحت)

شیار چانه استاتیک که در حالت استراحت چانه مشخص می شود، ممکن است با چندین تزریق متوالی بوتاکس بهبود یابد . معمولا درمان ترکیبی با فیلرهای درمال برای دستیابی به نتایج عالی مورد نظر نیاز است .

عوارض تزریق بوتاکس به چانه

  • غیر قرینگی لب و تغییر شکل و فرم لب (دینامیک یا استاتیک)
  • اختلال در عملکرد دهان و در نتیجه آبریزش دهان، اختلال در خوردن، آشامیدن و صحبت کردن

شایان ذکر است که این چنین عوارض جانبی بوده و تحت نظر افراد نامتخصص رخ می دهد زیرا میزان مصرف مواد تزریقی و تزریق در نقاط صحیح ناحیه مورد نظر بسیار حائذ اهمیت می باشد . لذا جهت پیشگیری از چنین عارضه های بهتر است به افراد مجرب و متخصص مراجعه شود .

 

درمان بوتاکس در چند ناحیه تحتانی صورت

قسمت تحتانی صورت یک منطقه با عملکرد بالا است که مسئول حرف زدن، خوردن و آشامیدن می باشد . بنابراین توصیه می شود که روش درمانی در این ناحیه محافظه کارانه بوده و به صورت چرخشی در هر جلسه ی درمان، فقط یک ناحیه با توکسین بوتولینوم تزریق شود

ترکیب درمان های بخش زیبایی و به حداکثر رساندن نتایج

شیار چانه در حالت استاتیک، به خوبی به درمان ترکیبی تزریق بوتاکس در عضله منتالیس و درمان فیلرها در شیار چانه پاسخ می دهد .

هزینه تزریق فیلر چانه

هزینه درمان شیار منتال با بوتاکس و تزریق ژل بستگی به عوامل مختلفی نظیر تعداد جلسات درمان و میزان مواد مصرفی دارد . این منطقه درمانی جزء نواحی درمانی پیشرفته محسوب می شود و هزینه تزریق هر واحد بیشتر از نواحی ابتدایی مثل قسمت فوقانی صورت است .

برای کسب اطلاعات بیشتر به بهترین جراح بینی در اهواز مراجعه نمایید.

برخی از خدمات دکتر حمیدرضا فلاحی:

جراحی بینی گوشتی

جراحی پولیپ بینی

جراحی ترمیم بینی

جراحی بینی فانتزی