ایمپلنت
ایمپلنت دندان جلو
تیر ۱۲, ۱۳۹۷
جراحی سینوس لیفت
جراحی سینوس لیفت
تیر ۱۲, ۱۳۹۷
ایمپلنت
ایمپلنت دندان جلو
تیر ۱۲, ۱۳۹۷
جراحی سینوس لیفت
جراحی سینوس لیفت
تیر ۱۲, ۱۳۹۷
 
 
 

بیهوشی در جراحی بینی

با پیشرفت تکنولوژی دیگر جایی هیچ گونه نگرانی و دغدغه وجود ندارد. با وجود دستگاه های نوین بیهوشی درصد خطا و عوارض بیهوشی عمومی به حداقل میزان خود رسیده است و افراد می توانند بدون نگرانی تحت بیهوشی در جراحی بینی قرار بگیرند. در این مقاله قصد داریم تا در خصوص مطالبی نظیر ذیل بپردازیم.

  • جراحی بینی بدون بیهوشی کامل
  • علت مرگ در جراحی بینی
  • زمان بیهوشی عمل بینی
  • ترس از بیهوشی عمل بینی
  • مراحل بیهوشی عمومی
  • علایم حساسیت به داروی بیهوشی

جراحی بینی

انواع  روشهای بیهوشی در جراحی بینی

بیهوشی در جراحی بینی به دو روش قابل انجام است.

  • بیهوشی عمومی

هر کدام از این روش ها معایب و مزایای خاص خود را دارد. در روش بیهوشی عمومی بیمار کاملا بیهوش می شود و داروهای به شما تزریق می شود که شما هوشیاری خودتان را از دست می دهید. وقتی کاملا بیهوش شدید و هوشیاری خود را از دست داده اید. یک لوله تنفسی از طریق دهان و دندان کارگذاری می شود و این لوله به دستگاه وصل است. کار این لوله هوا دهی و اکسیژن رسانی به لوله های شما را در حین جراحی انجام می دهد و کار دوم اینست که از ورود خون و ترشحات به داخل ریه جلوگیری می کند.

بعد از اینکه لوله به شما متصل می شود و هوا دهی به شما آغاز شد. علائم حیاتی شما توسط دستگاه های مختلفی کنترل می شود. علائمی همچون:  فشار خون ، میزان اکسیژن خون و معیار های لازمی که پزشک بیهوشی نیاز دارد تا سلامت شما را حین عمل تایید کند اندازه گیری می شود و در صورت وجود مشکلی دستگاه آلارم می زند و جراح بینی و پزشک بیهوشی را آگاه می سازند.

  • خواب عمیق یا بی حسی موضعی

در این روش دیگر لوله ای وجود ندارد و تنها داروهای به شما تزریق می شود تا فرد به خواب عمیق برود و بیهوش نمی شوید و بعد از آن داروهای که باعث ایجاد بی حسی موضعی می شود به بینی فرد تزریق می شود و فرد دچار بی دردی در ناحیه عمل جراحی می شود.

مضرات بی حسی موضعی

  • مسئول نفس کشیدن خود بیمار است.
  • ترشحات و خونریزی های که در هنگام عمل ایجاد می شود خود بیمار باید قورت دهد تا این ترشحات از بین برود.
  • اگر این خواب عمیق مقداری عمق آن بیشتر شود و تنفس بیمار مشکل پیدا کند می تواند مشکلاتی برای بیمار و دکتر ایجاد کند.

مضرات داروهای بیهوشی عمومی

امروزه با پیشرفت تکنولوژی عوارض داروهای بیهوشی بسیار کمتر شده است و استفاده از دستگاه های مجرب سبب شده تا درصد عوارض و زمان بیهوشی کمتر شود. شایان ذکر است که با انتخاب یک متخصص مجرب می توان تمامی این مشکلات را به حداقل میزان خود رساند.

مزایای بیهوشی عمومی

در این روش بیمار به دستگاه متصل است و تمام علائم حیاتی بیمار توسط دستگاه قابل کنترل است. در صورتی که مشکلی پیش آید متخصص بیهوشی می تواند متوجه شود و با استفاده از تنظیمات دستگاه آن مشکل را برطرف کند.

با پیشرفت تکنولوژی دیگر جایی هیچ گونه نگرانی و دغدغه وجود ندارد. با وجود دستگاه های نوین بیهوشی درصد خطا و عوارض بیهوشی عمومی به حداقل میزان خود رسیده است و افراد می توانند بدون نگرانی تحت بیهوشی در جراحی بینی قرار بگیرند. دکتر حمید رضا فلاحی جراح زیبایی فک و صورت در اهواز و بهترین جراح بینی در اهواز با استفاده از متد های نوین به بررسی بیماری ها می پردازد و از بروز عوارض زیاد جلوگیری می کند. برای مشاوره و تعیین وقت قبلی با شماره ۳۳۳۸۶۶۷۵-۰۶۱ تماس بگیرید یا به آدرس اینستاگرام مراجعه کنید .

علائم حساسیت به داروی بیهوشی

داروهایی بیهوشی که امروزه مورد استفاده قرار می گیرد معمولا دارو رنیفنتالین و فورتوکل می باشد . این نوع دارو ها مورد تایید نظان سلامت کشور است و جایی هیچ گونه نگرانی نیست.

تفاوت بیهوشی عمومی با خواب عمیق

در بیهوشی کامل یا  عمومی بیمار توسط دستگاه های بیهوشی تحت کنترل هستند در صورتی که در خواب عمیق تنفس توسط بیمار انجام می شود. در بیهوشی عمومی بیمار متوجه اتفاقات اطراف خود نمی شود در صورتی که در خواب عمیق برعکس این اتفاق می افتد و فرد متوجه اتفاقات اطراف خود می شود. در بیهوشی عمومی همه چیز تحت کنترل متخصص جراح و بیهوشی قرار دارد ولی در خواب عمیق اینطور نیست.

زمان بیهوشی عمل بینی

مدت زمان بیهوشی در جراحی بینی به عوامل مختلفی همچون نوع جراحی ، نوع تکنیک جراح و سرعت عمل جراح بستگی دارد. معمولا مدت زمان بیهوشی و جراحی های بینی حدود دو ساعت می باشد. البته زمانی هم صرف اقدامات قبل از بیهوشی و بعد از جراحی به منظور ریکاوری بیمار می شود.

آیا ممکن است فرد پس از بیهوشی هوشیار نشود؟

ترس از بیهوشی عمل بینی یک امر طبیعی است زیرا برخی افراد می ترسند که از بیهوشی خارج نشوند. اما می توان گفت با پیشرفت در زمینه علم و تکنولوژی تمامی این ترس ها و مشکلات به حداقل میزان خود رسیده است و جایی هیچ گونه نگرانی نیست و مرگ در جراحی بینی جایگاهی ندارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص بهترین جراح بینی در اهواز به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

مطالب مرتبط با این مقاله:

جراحی انحراف بینی در اهواز

جراحی بینی باز

مشاوره جراحی بینی

جراحی بینی آقایان