ترمیم افتادگی نوک بینی
ترمیم افتادگی نوک بینی
آذر ۸, ۱۳۹۶
مراقبت بعد از ایمپلنت دندان
مراقبت های بعد از عمل ایمپلنت دندان
آذر ۸, ۱۳۹۶
ترمیم افتادگی نوک بینی
ترمیم افتادگی نوک بینی
آذر ۸, ۱۳۹۶
مراقبت بعد از ایمپلنت دندان
مراقبت های بعد از عمل ایمپلنت دندان
آذر ۸, ۱۳۹۶
 
 
 

مراحل انجام ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان پست های فلزی هستند که به وسیله عمل جراحی  در فک و قسمت زیرین لثه قرار می گیرد .

ایمپلنت ثابت دندان داخل استخوان دندان در قسمت فک قرار می گیرند و این امر باعث رفع و راحلی مناسب برای فاصله بین دندان ها و جای خالی دندان می باشد . بر روی ایمپلنت پل هایی که قرار می گیرند به هیچ عنوان لیز نمی خورند و جابه جا نمی شوند که همین موضوع باعث شده است که این روش از دیگر روش های کاشت دندان تمایز بیشتری را در برگیرد . برای انجام ایمپلنت باید حتما لثه های سالمی داشته باشید و همچنین باید استخوان کافی برای این منظور در دهان داشته باشید .

مراحل انجام ایمپلنت دندان

مراحل انجام ایمپلنت دندان

چه دلایلی باعث می شود فرد اقدام به کاشت دندان کند

  • دندان ها باید وضعیت مناسبی در دهان داشته باشند که شما بتوانید اعتماد به نفس بالایی داشته ، با استفاده از کاشت ایمپلنت دیگر نگران جای خالی دندان های خود نباشید.
  • زمانی که دندان ها از بین می روند قسمت استخوان فک که باعث می شود این دندان ها نگه داشته شوند شروع به از بین رفتن می کنند . به همین منظور انجام دادن ایمپلنت دندان راهی است که میتواند این استخوان و فرم وظاهر فک را حفظ کند و کمک کند . بعد از کشیدن یا در کل نبود هیچ دندانی باعث جابجایی دندان های اطراف می شوند . به همین منظور کاشت به موقع ایمپلنت دارای اهمیت بسیار بالایی می باشد

برای ایمپلنت دندان چه شرایطی باید داشته باشیم ؟

برای ایمپلنت دندان در مرحله اول باید با یک جراح فک با تجربه مشورت کنید و ایشان باید وضعیت دهان و دندان های شما را مورد بررسی قرار دهد .

در این مرحله اولیه پزشک از شما یک عکس رادیولوژی میگیرد که هدف از این عکس دریافت اطلاعات  و وضعیت ریز و جزئی شما می باشد .

بیشتر ایمپلنت ها با روش های دو مرحله کاشته می شوند در برخی از موارد می توان در یک مرحله ایمپلنت را در جای خالی دندان کاشت .

اولین مرحله ایمپلنت دندان

در اولین مرحله برای فرد آنتی بیوتیک و مسکن درد قبل از اینکه درمان را شروع کنند تجویز   می کنند .

در طول درمان دندانپزشک ممکن است از بی حسی موضعی استفاده کند اما اگر شما درخواست بدهید که از داروی آرام بخش استفاده شود این کار را انجام می شود .

برای اینکه جراح فک  بتواند دسترسی سریع و راحت به استخوان فک داشته باشد جراح اول از همه یک شکاف در لثه ایجاد میکند .

دومین مرحله ایمپلنت دندان

بعد از اینکه ایمپلنت ها به درستی و کاملا جوش خورد . در مرحله دوم بعد از بی حسی موضعی پزشک لثه را برش می دهد و به ایمپلنت دسترسی پیدا می کند که پیچ های حفظ شده را از روی ایمپلنت برداشته و یک سر فلزی را جایگزین آن کند . به همین منظور محیط کافی و لازم برای درمان لثه در اطراف ایمپلنت ایجاد می شود .

مراقبت های لازم بعد از عمل جراحی 

بعد از عمل جراحی ، پزشک آنتی بیوتیک و مسکن تجویز می کند . به علاوه این دستورات توصیه مراقبت های لازم به شما می شود که باید آن ها را انجام دهید :

  • به هیچ وجه آب دهان خود را تف نکنید و برای نوشیدن مایعات از نی استفاده نکنید .
  • از کشیدن سیگار خودداری کنید .
  • استفاده از غذاهای گرم باعث این می شود که لثه هایتان آسیب نبیند .
  • هرگز قسمت ایمپلنت دندان را تمیز نکنید اما قسمت های دیگر دهان را تمیز کنید .
  • در طول این زمان ۷ تا ۱۰ روز بعد از عمل جراحی باید بیمار برای کشیدن بخیه به پزشک مراجعه کند .

مزایا و فواید ایمپلنت 

در استفاده از دندان های مصنوعی شاید حس ناراحتی وجود داشته باشد و فرد احساس بدی داشته باشد اما در ایمپلنت این حس رفع شده و طبیعی تر از دندان مصنوعی می باشد . به علت اینکه دندان مصنوعی به طور مناسبی در دهان قرار نمی گیرند جویدن غذا برای فرد مشکل می شود