جراحی پره های بینی
کوچک کردن پره های بینی
آذر ۵, ۱۳۹۶
مراحل انجام ایمپلنت دندان
مراحل انجام ایمپلنت دندان
آذر ۵, ۱۳۹۶
جراحی پره های بینی
کوچک کردن پره های بینی
آذر ۵, ۱۳۹۶
مراحل انجام ایمپلنت دندان
مراحل انجام ایمپلنت دندان
آذر ۵, ۱۳۹۶
 
 
 

ترمیم افتادگی نوک بینی

تشخیص و بررسی دقیق اینکه سوراخ های بینی دارای تورفتگی می باشد و یا نوک بینی ها دارای افتادگی می باشد دارای اهمیت بسیار بالایی می باشد . چون افرادی که دارای تو رفتگی سوراخ بینی می باشند اما در عین حال بلند به چشم میاد در واقعیت دلیل بر افتادگی نوک بینی نمی باشد . برای زیباتر شدن باید غضروفی را پیوند داد .

ترمیم افتادگی نوک بینی

ترمیم افتادگی نوک بینی

عوامل تاثیر گذار افتادگی نوک بینی

عوامل تاثیر گذاری می تواند دلیل بر افتادگی نوک بینی به سمت پایین شود که به شرح ذیل می باشد :

  • عواملی که ژنتیکی یا به صورت ارثی می باشد .
  • ممکن است بینی در گذشته دچار آسیب شده باشد .
  • داشتن عمل جراحی زیبایی که به روش قدیمی می باشد .
  • کهولت سن و در نتیجه پیری .

افتادگی نوک بینی چطور درمان می شود ؟

افرادی که نوک بینی آن ها به صورت افتاده می باشد دلیل بر این است که غضروف های جانبی نه تیغه میانی آن ها بلند می باشد . اگر این غضروف ها را کوتاه کنیم نوک بینی به سمت بالا زاویه پیدا می کند . اما اگر این افتادگی به دلیل ناتوان و یا میتوان گفت ضعیف بودن غضروف های نوک بینی باشد اگر بخواهید آن را ترمیم و یا درست کرد باید حتما عمل پیوند غضروف انجام داده شود.

این افتادگی بعد از عمل بی بازگشت می باشد اما تحت یک شرایطی ممکن است بیمار باز هم دچار افتادگی نوک بینی به سمت پایین شود و آن دلیل هم این است که اگر سپتوم غشایی به صورت صحیحی بالا برده نشود . در مجموع برای از بین بردن و اصلاح نوک بینی به دو روش  برش داخلی و یا عمل جراحی به صورت باز میتوان عمل کرد  اما انتخاب و روش عمل به تجربه دکتر و خود بیمار بستگی دارد :

بخش تحتانی تیغه بینی :اگر بینی به دلیل دراز بودن قسمت نزدیک به انتهای سپتوم افتاده باشد باید این قسمت را تحت عمل جراحی قرار داد .

اصلاح نوک بینی : غضروف هایی که در قسمت نوک بینی وجود دارد متشکل از ساقه میانی  و یک بازوی جانبی می باشد که وجود آن باعث شکل دادن کناره های نوک بینی می شود . اگر بخواهیم این مشکل و رفع کنیم باید یک غضروف به جای این بازو پیوند داد .