تزریق ژل
نکات مهم در رابطه با تزریق ژل
آبان ۲۳, ۱۳۹۶
جراحی بینی استخوانی
سوالات متداول جراحی بینی استخوانی
آبان ۲۳, ۱۳۹۶
تزریق ژل
نکات مهم در رابطه با تزریق ژل
آبان ۲۳, ۱۳۹۶
جراحی بینی استخوانی
سوالات متداول جراحی بینی استخوانی
آبان ۲۳, ۱۳۹۶
 
 
 

استحمام بعد از جراحی بینی

مراقبت های بعد از جراحی بینی دارای اهمیت بسیار بالایی می باشد و به اندازه جراحی مهم می باشد ، یکی از سوالات متداولی که بعد از جراحی بینی مطرح می شود این است که  بعد از جراحی بینی در روز های اولیه می توان با گچ بینی استحمام کرد یا خیر و نحوه استحمام بعد از جراحی چگونه می باشد .

در این مقاله بطور کامل در رابطه با استحمام بعد از جراحی بینی و نحوه استحمام توضیحاتی در اختیار شما عزیزان قرار داده می شود تا با رعایت تمامی این نکات در زمان استحمام بعد از جراحی با مشکلی رو برو نشوید .

بعد از جراحی پانسمانی بروی بینی قرار داده می شود ( اسپلینت) تا زمانی که پانسمان از روی بینی برداشته نشده است نباید آن را به هیچ عنوان مرطوب یا خیس کرد.

در صورتی که پانسمان بینی خیس شود ممکن است روند ترمیم زخم ها به کندی پیش رود یا خارشی را بروی پوست خود احساس نمایید .

اسپلینت به منظور ثبات استخوان و غضروف بینی بعد از جراحی بروی بینی قرار داده می شود، مراقبت از آن اهمیت بسیار بالایی دارد . در صورتی که اسپلینت روی بینی خیس شود ممکن است جا به جا شود و موجب برهم خوردن عملکرد ترمیم بینی شود و روند بهبودی بسیار کند پیش برود.

روش استحمام با اسپلینت

توصیه می شود تا زمانی که اسپلینت بروی بینی وجود دارد از استحمام کردن خودداری شود ، شب قبل از جراحی حتما به حمام بروید تا در روز های اولیه بعد از جراحی نیازی به استحمام نداشته باشید . در صورتی که نیاز به استحمام داشتید حتما یک همراه در کنار خود داشته باشید تا در انجام کار ها و شست و شوی سرتان شما را کمک کند و به راحتی بتوانید استحمام نمایید . به منظور جلوگیری از بروز عوارض احتمالی باید مراقب باشید که اسپلینت روی بینی خیس نشود ، می توانید برای شست و شوی سرتان روی صندلی بشینید و از همراه خود بخواهید که از پشت موهای سر شما را بشوید .

استحمام بعد از برداشتن اسپلینت

توصیه می شود بعد از برداشتن اسپلینت و چسب زدن بینی در زمان استحمام فقط بدن شسته شود و به هیچ عنوان چسب روی بینی خیس نشود تا زمانی که پزشک آموزش های لازم را برای زدن چسب به شما بدهد .