مراقبت های بعد از جراحی بینی
مراقبت های بعد از جراحی بینی
آبان ۱۶, ۱۳۹۶
جراحی زیبایی بینی
جراحی بینی طبیعی
آبان ۱۶, ۱۳۹۶
مراقبت های بعد از جراحی بینی
مراقبت های بعد از جراحی بینی
آبان ۱۶, ۱۳۹۶
جراحی زیبایی بینی
جراحی بینی طبیعی
آبان ۱۶, ۱۳۹۶
 
 
 

سوالات متداول در رابطه با جراحی بینی

در رابطه با جراحی بینی سوالات متداولی از دکتر حمید رضا فلاحی جراح بینی در اهواز پرسیده در این مقاله بطور کامل به این سوالات پاسخ داده می شود .

سوالات متداول در رابطه با جراحی بینی

سوالات متداول در رابطه با جراحی بینی

مناسب ترین سن برای جراحی زیبایی بینی چه سنی می باشد ؟

یکی از سوالات متداولی که از دکتر حمید رضا فلاحی جراح بینی در اهواز پرسیده می شود، مناسب ترین سن برای جراحی زیبایی بینی می باشد . که در پاسخ به این سوال دکتر فلاحی می فرمایند برای خانم ها مناسب ترین سن ۱۷ سال تمام می باشد و برای آقایان ۱۸ سال . به هیچ عنوان جراحی زیبایی بینی در سنین پایین توصیه نمی شود .

منظور از بینی غضروفی و گوشتی چیست؟

در یک نگاه می توان بینی های گوشتی و غضروفی را تشخیص داد زیرا این نوع از بینی ها دارای ظاهر پهنی می باشند . در صورتی که پوست بینی کلفت باشد و غضروف زیر آن ضعیف باشد در اصطلاح به آن بینی گوشتی گفته می شود . بدلیل اینکه در جراحی بینی فقط روی غضروف و استخوان تراش داده می شود و در صورت نیاز تقویت غضروف صورت می گیرد و هیچ اقدامی بروی پوست بینی صورت نمی گیرد ، انجام جراحی های بینی های غضروفی که پوست ضخیمی دارند کمی دشوار می باشد .

آیا گذاشتن تامپون بعد از جراحی الزامی می باشد ؟

بعد از جراحی به منظور کاهش میزان خونریزی و ورم، داخل بینی به مدت ۲۴ ساعت یک پانسمان در داخل بینی گذاشته می شود که مراقبت از آن دارای اهمیت بسیار بالایی می باشد .

آیا امکان همزمان جراحی زیبایی بینی و پولیپ بینی وجود دارد ؟

پولیپ بینی یکی از عواملی می باشد که موجب گرفتگی و انسداد بینی می شود و اختلالاتی را در تنفس بیمار بوجود می آورد پولیپ در واقع رشد بیشتر از حد مخاط داخلی بینی می باشد . بهترین روش درمان پولیپ بینی انجام آندوسکوپی بینی می باشد که می توان همزمان با جراحی زیبایی بینی انجام داد .

بعد از جراحی زیبایی بینی چه مدت استراحت در منزل لازم است ؟

استراحت کافی بعد از جراحی بینی بسیار ضروری می باشد انجام فعالیت های سبک بعد از گذشت ۴ روز امکان پذیر می باشد، اما برای انجام فعالیت های سنگین باید مدت زمان بیشتری سپری شود . در روز های اولیه در کنار استراحت به آرامی شروع به راه رفتن نمایید. مراقبت های بعد از جراحی دارای اهمیت بالایی می باشد با مراجعه به مقاله مراقبت های بعد از جراحی بینی می توانید اطلاعات لازم را در این زمینه بدست آورید و با رعایت این مراقبت ها بهترین نتایج را بدست آورید .

عمل جراحی زیبایی بینی چه مدت به طول می انجامد؟

مدت زمان جراحی زیبایی بینی بستگی به میزان تغییراتی که لازم است در بینی ایجاد شود دارد در مواردی که بینی قوز جزئی داشته باشد و مختصری افتادگی، مدت زمان انجام عمل کمتر می شود  اما در مواردی که نیاز به تغییرات گسترده باشد و بینی از نوع گوشتی باشد که نیاز به تقویت غضروف داشته باشد مدت زمان جراحی بیشتر به طول می انجامد .