جراحی بینی در اهواز
جراحی بینی در اهواز
مهر ۱۰, ۱۳۹۶
جراحی زیبایی چانه
جراحی زیبایی چانه
مهر ۱۰, ۱۳۹۶
جراحی بینی در اهواز
جراحی بینی در اهواز
مهر ۱۰, ۱۳۹۶
جراحی زیبایی چانه
جراحی زیبایی چانه
مهر ۱۰, ۱۳۹۶
 
 
 

 

ایمپلنت

ایمپلنت به صورت ثابت در داخل استخوان فک قرار می گیرد . امروزه می توان گفت جایگزین مناسب برای دندانهای مصنوعی به شمار می آید یکی از مزایای مهم در ایمپلنت دندان که از اهمیت ویژه ای برخوردار است این است که شما به راحتی می توانید صحبت کنید ،حرف بزنید و یا حتی لبخند بزنید دیگر شما با غذا خوردن هیچ مشکلی نخواهید داشت به این ترتیب فرد احساس بهتر و طبیعی تری نسبت به دندان خود دارد .

بیشتر افراد در استفاده از پل ها و دندانهای مصنوعی راحت نیستند زیرا باعث ایجاد زخم ،استخوان بندی ضعیف یا ایجاد محدودیت در عملکرد دهان می شود از دیگر مزیت و اهمیت ایمپلنت که توجه همه را به خود جلب کرده این است که برای نگه داشتن دندان جدید به دندان های کناری احتیاجی نمی باشد بنابراین برای کاشت دندان نیاز است شما لثه های سالم و استخوان مناسب و کافی برای کاشت دندان  داشته باشید به همین دلیل بهتر است بهداشت دندان را رعایت کنید و برای سالم نگه ماندن دندان هایتان مراجعه منظم به دندانپزشک داشته باشید.

جنس ایمپلنت های دندانی از تیتانیوم است با کیفیت بالا می باشد در واقع تیتانیوم با ایجاد یک لایه نازک بر روی سطح خود در برابر خوردگی محافظت می کند و در برابر اسید ،ترکیبات نمک ،و اکسیژن مقاوم است .هنگامی که ایمپلنت در دندان کاشته می شود استخوان در یک فرآیند الصاق استخوانی در اطراف آن رشد می کند .و بدن ایمپلنت را به عنوان جسم خارجی پس نمی زند .

ایمپلنت

انواع ایمپلنت

ایمپلنت ریشه ای

نوع ریشه ای ایمپلنت که درون استخوان قرار می گیرد و بسیار مدل رایجی در نوع کاشت به حساب می آید.در واقع این مدل به صورت  پیچ و مخروطی شکل است و دارای پهنا و طول متفاوت است که این خود بسیار تاثیر گذار در موفقیت نتیجه جراح محسوب می شود .

چارچوب راموس

مدل دارای چارچوب راموس در گوشه عقب استخوان فک در دهان قرار می گرید و یک میله فلزی نازک در اطراف بالای لثه قابل مشاهده خواهد بود و دندان را به گونه ای می سازند که متناسب با میله باشد تا باعث تثبیت فک ضعیف شود و از شکستگی پیشگیری شود.

چه شرایطی برای ایمپلنت دندان وجود دارد ؟

بهتر است قبل از هر چیزی برای انجام کاشت حتماً به یک پزشک متخصص مراجعه کنید تا معاینات لازم را انجام دهد بررسی های اولیه بسیار مهم است معمولاً دندانپزشک بعد از بررسی از دندان شما عکس رادیولوژی تهیه می کند با انجام این عکس می تواند اطلاعات مناسب را از دندان شما به دست بیاورد .

شرایط لازم برای کاشت ایمپلنت عبارتست از :

  • داشتن لثه ی مناسب و سالم
  • استخوان کافی و لازم برای انجام ایمپلنت .افرادی که استخوان فک خود را از دست دادن طی عملیات درمانی می توانند از ایمپلنت استفاده کنند.
  • تعهد لازم برای تمیز نگه داشتن دندان ها

کاشت ایمپلنت در چه مواقعی توصیه نمی شود؟

  • افراد سیگاری
  • افرادی که به بیماری های خود ایمنی مبتلا هستند یا از داروهایی استفاده می کنند که این شرایط را به همراه دارند
  • افرادی که از پرتو درمانی در ناحیه سر و گردن استفاده کرده اند
  • کسانی که دیابت کنترل شده ای ندارند

مزایای ایمپلنت

  • احساسی که شما به ایمپلنت دندان دارید همانند دندانهای خودتان است و از آنجایی که ایمپلنت در داخل استخوان فک قرار می گیرد حس بهتری به افراد می دهد
  • به راحتی می توانید صحبت کنید ،لبخند بزنید دیگر نگرانی برای لغزش در داخل دهان های شما نمی باشد .و امکان افتادن این دندان ها وجود نخواهد داشت .
  • ایمپلنت حس طبیعی بودن به شما می دهد به راحتی می توانید با استفاده از انجام ایمپلنت غذاهایی که دوست دارید بجوید در صورتی که جویدن غذا با دندان های مصنوعی میسر نخواهد بود و با استفاده از دندانهای مصنوعی امکان مزه کردن غذاها وجود نخواهد داشت در صورتی که با ایمپلنت دندان به راحتی می توانید مزه ی غذاها را تشخیص و لذت کامل از غذاهای خود ببرید .
  • ایمپلنت حس طبیعی بودن به شما می دهد و دیگر شما نگران از بین رفتن دندانهای از دست رفته خود نخواهید بود .در نتیجه این امر باعث بالا رفتن اعتماد به نفس در شما می شود .

ایمپلنت دندان

مزایا و خطرات ایمپلنت

از آنجایی که هر عمل جراحی عوارض خاص خود را به همراه دارد عوارضی که در حین انجام ایمپلنت امکان دارد روی دهد به شرح زیر می باشد :

  • عفونت کردن
  • خونریزی
  • آسیب به اعصاب ،سینوس ها یا حفره بینی

 از دیگر عوارضی که امکان دارد به هنگام جراحی ایمپلنت به آن اشاره کرد سوراخ کردن استخوان فک توسط دندانپزشک است زیرا به هنکامی که برای جایگزینی دندان های پایین بخواهیم ایمپلنت انجام دهیم پزشک امکان دارد اعصابی را که از فک عبور می کند به دلیل سوراخ استخوان فک دچار آسیب کند.این مشکل امکان دارد تا زمان ترمیم چند ماهی زمان ببرد و در برخی مواقع دائمی باشد. در فک بالا، احتمال سوراخ شدن استخوان فک و وارد شدن این سوراخ به سینوس ها یا حفره بینی وجود دارد. این مشکل می تواند باعث ایجاد عفونت در ناحیه مورد نظر شود. به منظور اجتناب از بروز این مسئله، عکس های رادیولوژی خاص قبل از عمل جراحی کاشت ایمپلنت دندان از وضعیت دهان بیمار تهیه می شود تا بتواند به جراح برای تعیین محل دقیق اعصاب، سینوس ها و حفره بینی کمک کند.

هزینه ایمپلنت

هزینه ی جای گزینی دندان یا همان ایمپلنت به شرایط بیمار بستگی دارد و میتواند متفاوت باشد این تفاوت بستگی به کاشت دندان ،جایگذاری پایه دندان که همان آماده سازی دهان برای قبول کردن عضو خارجی و جایگزینی روکش ،پل یا دندان مصنوعی است .

ایمپلنت یک راه حل دائمی محسوب می شود برای از دست دادن دندان هایی که از دست رفته اند دیگر نگران مشکلاتی که دندان های مصنوعی در قدیم ایجاد می کردند نباشید یک روش نوین و کارآمد که بسیار مورد استقبال عموم قرار گرفته است .زیرا علاوه بر عوارض های کمی که دارد دارای مزایای بسیار می باشد.

توصیه می شود برای قیمت دقیق  ایمپلنت حتماً به دندانپزشک مراجعه کنید تا اطلاعات کامل و مناسب درباره ی کاشت دندان و هزینه و نگهداری دندان به شما بدهد .