سوالات متداول جنیوپلاستی

Home / سوالات متداول جنیوپلاستی

سوالات متداول

جواب: پروتز چانه توصیه نمی شود هر چند گاهی قابل انجام و در بعضی از افراد خوب است . بیشتر جراحی زیبایی چانه یا جنیوپلاستی که روی خود چانه کار می شود، توصیه می کنند .  بله جراحی چانه را می توان به طور همزمان با بینی انجام داد .

جواب : کلا جراحی جنیوپلاستی، یک جراحی خیلی سنگینی نیست و ریکاوری خیلی زودی دارد و فرد خیلی زود به زندگیش برمی گردد و بیست و چهار ساعت رژیم غذایی خیلی معمولی را می تواند آغاز کند و رعایت بهداشت دهان و دندان خیلی توصیه می شود . آنتی بیوتیک های مناسب را استفاده کند و چند روزی تورم دارد بعد از گذشت این چند روز تورم ها برطرف می شود.

جواب : جنیوپلاستی یا جراحی چانه فرد نیازی به ارتودنسی ندارد . فرد چه در حال ارتودنسی باشد و چه قبل و بعد از آن می توان جنیوپلاستی را انجام داد . هر چند توصیه می شود در پایان ارتودنسی انجام شود .

جواب : کلا غیر قرینگی در صورت ، معمولا عوامل مختلفی دارد که باید اول شناسایی شود و براساس آن درمان کرد . حال اگر فقط چانه عامل آن غیرقرینگی در صورت باشد ، بله می توان با عمل چانه خیلی خوب آن را درمان کرد . همان طور که گفته شد اول باید ارزیابی و بررسی شود تا علت غیرقرینگی مشخص شود .

جواب: دوره نقاهت جراحی زیبایی چانه خیلی کوتاه است و فرد می تواند از یک روز بعد از عمل انواع غذاهای مختلف را مصرف نماید. فقط رعایت بهداشت، مصرف آنتی بیوتیک فراموش نشود .

جواب : لطفا تماس با مجموعه داشته باشید ، پرسنل مجموعه حتما شما را راهنمایی می کنند . بعد از ویزیت حضوری، معاینه دقیق و  بررسی روش کار می توانند هزینه را انجام دهند .

جواب : اگر فردی فک پایینش ایراد دارد و کوچک است . اگر بخواهیم به تنهایی با چانه درمان شود اصلا توصیه نمی شود . چون کلا این دو تا عمل جایگزین هم نیستند فرد اگر علت مشکلش کوچک بودن چانه باشد ما می توانیم جراحی چانه را انجام دهیم و فرم آن را اصلاح کنیم . اگر فک عقب باشد اول باید ارتودنسی کند سپس جراحی زیبتیی فک انجام شود .

جواب : عمل جنیوپلاستی یک عمل سنگینی نیست و درد ندارد . اعصاب آن ناحیه یک مدت کوتاهی بی حس می شود و به همین علت پیام درد منتقل نمی شود  و کلا جراحی دردناکی محسوب نمی شود و نگران درد داشتن نباشید .

جواب :معمولا همان شب بیمار ترخیص می شود و نیاز به گذراندن شب در مرکز درمانی وجود ندارد .

جواب : بله جراحی چانه را می توان در جهت های مختلفی انجام داد . می توان همزمان با جلو آوردن چانه ارتفاع صورت را کمی کاهش داد . برخلاف جراحی فک افراد باید ارتودنسی را انجام داده باشند و بعد جراحی فک صورت گیرد . در جنیوپلاستی نیازی به ارتودنسیقبل از درمان نیست و خیلی ساده می توان جراحی چانه را انجام داد .