لیفت شقیقه
لیفت شقیقه و ابرو
بهمن ۱۲, ۱۳۹۹
تزریق ژل
مراقبت های پس از تزریق فیلر
بهمن ۱۲, ۱۳۹۹
لیفت شقیقه
لیفت شقیقه و ابرو
بهمن ۱۲, ۱۳۹۹
تزریق ژل
مراقبت های پس از تزریق فیلر
بهمن ۱۲, ۱۳۹۹
 
 
 

جراحی چانه یا جنیوپلاستی چانه

در این پس می خواهیم به شما همراهان عزیز بگوییم که جراحی‎ چانه یا جنیوپلاستی چیست و در چه مواردی توصیه می شود و همچنین چگونه انجام می شود پس تا پایان همراه ما باشید و با جراحی چانه یا جنیوپلاستی آشنا شوید.

روش‌های متفاوتی برای انجام جراحی چانه یا جنیوپلاستی چانه وجود دارد:
  • آوردن چانه به سمت جلو
  • بردن چانه به سمت عقب
  • تصحیح تقارن چانه
  • بلندتر یا کوتاه‌تر کردن چانه

انواع جراحی چانه یا جنیوپلاستی چانه چیست؟

به‌طور کلی دو نوع عمل جنیوپلاستی چانه وجود دارد: عمل جنیوپلاستی استخوانی و ایمپلنت چانه

عمل جنیوپلاستی استخوانی

در روش جنیوپلاستی استخوانی، پزشک با استفاده از ابزار مخصوص که شبیه به اره هستند، قسمتی از استخوان چانه را می‌برد تا حالت چانه به صورت دلخواه درآید. این کار به تصحیح چانه‌هایی که زیادی بلند هستند یا زیادی بیرون زده هستند کمک می‌کند.

ایمپلنت چانه

از ایمپلنت چانه می‌توان برای حالت دادن، بزرگ کردن، جلو آوردن و تغییر شکل چانه استفاده کرد. این کار را می‌توان با استفاده از تزریق و یا عمل جراحی انجام داد.

ایمپلنت چانه به این صورت انجام می‌شود که ماده‌ای پلاستیکی به چانه وارد می‌شود که به استخوان متصل می‌شود. ایمپلنت‌های الوپلاستیکی (یعنی ایمپلنت‌های مصنوعی) معروف‌ترین نوع ایمپلنت‌ها هستند. یکی از روش‌های زاویه سازی و فرم دهی چانه که نیازی به انجام عمل جراحی ندارد، تزریق فیلر ها (مثل چربی بدن) است.

مراقبت‌های بعد از جراحی‎‎ چانه

بعد از اتمام جراحی، جراح به شما آنتی‌بیوتیک تجویز می‌کند تا به مدت چند روز مصرف کنید. بخیه‌هایی که برای دهان استفاده می‌شوند، قابل‌جذب هستند بنابراین نیازی نیست برای کشیدن آن‌ها به بیمارستان مراجعه کنید.

بعدازاینکه حس کردید بهبود یافته‌اید، می‌توانید غذاها را مانند گذشته مصرف کنید. توصیه می‌شود تا زمان بهبودی کامل، از غذاهای نرم یا مایع استفاده شود. می‌توانید بعد از مصرف هر وعده غذایی دهان خود را با دهان‌شویه ضدعفونی‌کننده بشویید.

بعد از گذشت ۵-۳ روز، می‌توانید بانداژ محل را برداشته و فعالیت‌های عادی خود را از سر بگیرید. تا ۱۰ روز بعد از انجام عمل جراحی، ورزش نکنید.

ممکن است در محل اطراف چانه دچار تورم، قرمزی یا کبودی شوید که بعد از چند روز از بین می‌رود. درصورتی‌که موارد ذکر شده در زیر را مشاهده کردید به پزشک مراجعه کنید.

  • تب ۳۸ درجه یا بالاتر
  • کبودی، قرمزی یا تورم که بعد از یک هفته بهبود نمی‌یابد
  • بوی بدی که از محل جراحی بلند شود
  • ترشحات سبز یا زرد
  • با فشار کم نمی‌توان خونریزی را بند آورد

دکتر حمیدرضا فلاحی

متخصص جراحی فک و زیبایی صورت ، جراحی بینی و ایمپلنت دندان

آدرس : ایران – اهواز – کیانپارس – خیابان پهلوان شرقی – ساختمان جام جم- طبقه ۳

تماس : ۰۶۱۳۳۳۳۴۸۰۰ ، ۰۹۳۶۵۸۹۲۰۱۶