جراحی فک یا ارتوگناتیک چیست ؟
دی ۲۸, ۱۳۹۸
جراحی فک
مراقبت های پس از جراحی فک (بخش ۱)
دی ۲۸, ۱۳۹۸
جراحی فک یا ارتوگناتیک چیست ؟
دی ۲۸, ۱۳۹۸
جراحی فک
مراقبت های پس از جراحی فک (بخش ۱)
دی ۲۸, ۱۳۹۸

روش های جراحی ایمپلنت

ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندانی

دندان جزئی جدایی ناپذیر از زندگی روزمره ماست و اگر دندانی دچار مشکل شود و در صورت عدم رسیدگی به موقع از دست برود مشکل جدی برای زندگی روزمره ما بوجود می آورد . خوشبختانه امروزه راه حلی موثر به نام ایمپلنت دندان جهت پر کردن جای دندان های از دست رفته بوجود آمده است .حال در این مقاله می خواهیم به روش های جراحی ایمپلنت اشاره کنیم و تفاوت های آنها را به شما همراهان گرامی نشان دهیم .

روش های جراحی ایمپلنت

روش های جراحی ایمپلنت : یک مرحله ای

ایمپلنت تک مرحله ای روش کاشت دندان در یک جلسه و تنها با یک برش طی جراحی صورت می گیرد. در این روش برش در لثه ایجاد شده و ایمپلنت در دندان قرار می گیرد. در این روش قطعه ای که در لثه قرار می گیرد بلندتر( حدود چند میلیمتر) از سایر روش های ایمپلنت می باشد به طوری که بخشی از آن از لثه بیرون می زند.

ایمپلنت‌های ساب پریوستئال رایج‌ترین ایمپلنت‌های تک‌مرحله‌ای هستند که به‌عنوان پایه جهت قرار دادن روکش ایمپلنت‌های دندانی به‌کاربرده می‌شوند، این نوع ایمپلنت بسیار گران است زیرا به دلیل کمبود فضای استخوان‌های فکی باید به‌صورت سفارشی قرار داده شود.

روش های جراحی ایمپلنت : دو مرحله ای

از مزایای این درمان غیر قابل دسترس بودن ایمپلنت دندانی در فضای داخل دهانی که ممکن است در مبادرت با آلودگی های محیطی قرار بگیرند است بدین گونه که ایمپلنت دندانی در استخوان فک قرار میگیرد و لثه روی آن بخیه زده می شود.

لذا بعد از جراحی، ایمپلنت دندانی داخل دهان مشاهده نمی گردد. در این حالت ایمپلنت ها زیر لثه قرار دارند تا تحت هیچ نوع فشاری قرار نگیرند. این روش جراحی ایمپلنت نسبت به ایمپلنت تک مرحله ای قیمت کمتری دارند اما این نوع ایمپلنت برای همه کارایی ندارد. در واقع، کاشت ایمپلنت به مراقبت بیشتری نسبت به دندان طبیعی احتیاج دارد و در صورت رعایت نکرد نکات لازم ممکن است نتیجه حاصله از کاشت ایمپلنت دندان با رضایت همراه نباشد.

دکتر حمیدرضا فلاحیمتخصص جراحی فک و زیبایی صورت ، ایمپلنت

آدرس = ایران / اهواز – کیانپارس – خیابان پهلوان شرقی – برج جام جم – طبقه سوم