اجزا ایمپلنت دندان
اجزا تشکیل دهنده ایمپلنت دندان
دی ۱۱, ۱۳۹۸
جراحی بینی
شستشوی بینی بعد از عمل
دی ۱۱, ۱۳۹۸
اجزا ایمپلنت دندان
اجزا تشکیل دهنده ایمپلنت دندان
دی ۱۱, ۱۳۹۸
جراحی بینی
شستشوی بینی بعد از عمل
دی ۱۱, ۱۳۹۸
 
 
 

کانتورینگ صورت: بررسی اجمالی ، مزایا و نتایج مورد انتظار

تعریف و مرور کلی

کانتورینگ صورت چیست ؟ کانتورینگ صورت ، که به عنوان مجسمه سازی صورت نیز شناخته می شود ، یک روش جراحی زیبایی انتخابی است که باعث بهبود ظاهر عمومی صورت می شود.این یک روند نوظهور در برخی کشورها است و اهداف آن بهبود بخشیدن به صورت و تمام ویژگی های صورت و همچنین کوچکتر شدن صورت است. حال در مقاله کانتورینگ صورت چیست ؟ می خواهیم به شما در رابطه با این جراحی زیبایی توضیحاتی ارائه کنیم .

این باعث می شود ویژگی های صورت فرد متعادل تر به نظر برسد و همچنین نمای صورت را بهبود بخشد. کانتورینگ صورت می تواند با استفاده از فیلرها انجام شود و یا در برخی افراد با کمک جراحی و فرم دهی استخوان صورت پذیرد.

چه کسی باید نتایج مطلوبی را پشت سر بگذارد ؟

کانتورینگ صورت می تواند از بزرگسالان سالم که علاقه مند به بهبود طرح و یا کانتور مناطق خاصی ازصورت خود هستند استفاده شود. در بین بیماران زن ، هدف مشترک این روش ، فرم دهی کلی صورت است.  در همین حال ، بیماران مرد به طور معمول می خواهند به ظاهری مردانه تر دست یابند.

همچنین برای کسانی که از افتادن پوست صورت ، بیشتر به دلیل پیری رنج می برند ، مفید است وباعث می شود چهره فرد جوانتر بشود . به طور خاص ، افراد با ویژگی های زیر می توانند از این روش استفاده کنند:

  • فک مربع
  • چانه عقب و کوچک
  • گونه های کوچک یا بزرگ
  • دهان بیرون زده
  • چانه بیرون زده
  • فرم فک غیر قرینه

چگونه کانتورینگ صورت انجام می شود؟

در حالی که بیمار تحت بیهوشی عمومی قرار دارد ، در مواقعی که بخشی از استخوان های صورت بزرگ است کانتورینگ و تراش دادن استخوان انجام می شود.

قبل از عمل ، بیمار برای بدست آوردن تصاویر از استخوان ها و بافت های نرم صورت ، تحت اسکن تصویربرداری CT قرار می گیرد.  این به عنوان راهنمای جراح هنگام انجام عمل عمل می کند.

یک عمل جراحی کانتورینگ صورت به طور معمول زمان می برد ، زیرا معمولاً برای دستیابی به یک نگاه متناسب چندین تغییر نیاز دارد.  در اکثر موارد ، این روند در اطراف بینی ، گونه ها ، پیشانی ، گونه ها یا لب ها می چرخد.

به همین دلیل ، هیچ روش استاندارد در کانتورینگ صورت وجود ندارد.  در عوض ، هر روش برای متناسب با نیازهای فرد سفارشی می شود و ممکن است ترکیبی از تکنیک های مختلف جراحی زیبایی باشد.

بیشتر برشها در داخل دهان یا بین لثه و مخاط گونه انجام می شود. این کار باعث می شود که جراح به اکثر قسمت های صورت ، مانند استخوان فک ، در حالی که اسکار و محل زخم حاصل را پنهان می کند ، دسترسی داشته باشد.

بسته به اینکه چقدر کار باید انجام شود ، عمل جراحی می تواند بین ۲٫۵ تا ۵ ساعت انجام شود. بستری شدن در بیمارستان که ممکن است از یک تا چند روز به طول انجامد ، به طور معمول برای نظارت دقیق از بیمار لازم است.

در صورت استفاده از بخیه های غیر قابل جذب ، بیماران مجبورند پس از دو هفته برای برداشتن خود برگردند.  بیشتر بیماران طی ۳ ماه کاملاً از این عمل بهبود می یابند و بیشتر تورم بعد از یک ماه از بین می رود.

اما ممکن است ۱۲ ماه طول بکشد تا اثر کامل دیده شود. از سوی دیگر در افرادی که محلی از صورت آنها دچار کوچکی است مثل کوچک بودن گونه زاویه فک و یا چانه و یا کناره های بینی می توان فرم دهی چهره را تحت بی حسی موضعی و با استفاده از انواع فیلرها انجام داد .

علائمی که بعد از عمل و بصورت موقت پدیدار می شود

خونریزی و عفونت.  عفونت در بین بیمارانی که تحت عمل برداشتن چربی یا عمل جراحی کاشت قرار می گیرند ، شایع تر است.جای زخم معمولاً به علت پاسخ غیر طبیعی سیستم ایمنی بدن ایجاد می شود و باعث رشد و انقباض آن در اطراف ایمپلنت می شود.

اگر این اتفاق بیفتد ، شکل پروتز تغییر خواهد کرد و این می تواند بر نتایج حاصل از روش کانتورینگ تأثیر منفی بگذارد. همچنین طبیعی است که بیماران تورم ، کبودی و بی حسی را تجربه کنند که ممکن است مدتی طول بکشد تا فروکش کند.

بیماران همچنین در معرض خطر واکنش های آلرژیک به بیهوشی های مورد استفاده قرار دارند.

دکتر حمیدرضا فلاحی ، متخصص جراحی فک و زیبایی صورت ، ایمپلنت – ایران/ اهواز 

CONTOURING FACIAL غیر جراحی

کانتورینگ صورت

کانتورینگ صورت

به طور سنتی ، از فیلرهای پوستی به طور عمده برای پر کردن خطوط عمیق و چروک ها ، بهبود ظاهر پوست و کاهش علائم پیری استفاده می شود.

با این وجود اکنون یک روند رو به رشد در جهت استفاده از پرکننده ها برای تغییر شکل چهره با هدف ایجاد ظاهری مطلوب کانتور شده وجود دارد.

با استفاده از این روش درمانی غیر جراحی ، نتایج نمایشی حاصل می شود که موازی با آخرین روند آرایش کانتورینگ صورت است.

کانتورینگ صورت غیر جراحی چیست؟

به عبارت ساده ، استفاده از فیلرهای پوستی برای تغییر و تقویت خطوط صورت به منظور دستیابی به ظاهر مطلوب است.  این کار می تواند از طریق روشهای مختلف فیلر انجام شود و متناسب با آناتومی صورت و تنظیمات صورت فرد تنظیم شود.

کانتورینگ صورت غیر جراحی به طور معمول شامل ۲+ سرنگ فیلر تزریق شده در نواحی مختلف صورت است.

شایع ترین مناطقی که باید تزریق شوند عبارتند از:

  • گونه ها ، ترمیم برجستگی گونه
  • فک ، برای ایجاد یک فک قوی تر و تعریف شده ترو زاویه سازی فک و لیفت سه بعدی گونه
  • چانه ،  بهبود تناسب در چهره تحتانی از جمله تصحیح ظاهر نمای جانبی
  • لبها ، برای فرم دهی و برجسته سازی لب

حضور آنلاین افراد مشهور و تأثیرگذار در رسانه های اجتماعی یکی از بزرگترین عوامل محرک افزایش محبوبیت روز افزون این تکنیک ها است.هدف این است که آنچه بسیاری از افراد به عنوان “ایده آل صورت” ایجاد می شوند ، ایجاد شود: گونه های تیز ، یک فک باریک و تعادل کلی در نسبت های صورت.

دکتر حمیدرضا فلاحی ، متخصص جراحی فک و زیبایی صورت ، ایمپلنت – ایران/ اهواز