ایمپلنت
مراقبت های پس از جراحی ایمپلنت دندان
مهر ۳۰, ۱۳۹۸
جنیوپلاستی
جنیوپلاستی یا جراحی چانه
مهر ۳۰, ۱۳۹۸
ایمپلنت
مراقبت های پس از جراحی ایمپلنت دندان
مهر ۳۰, ۱۳۹۸
جنیوپلاستی
جنیوپلاستی یا جراحی چانه
مهر ۳۰, ۱۳۹۸
 
 
جراحی زیبایی بینی (رینوپلاستی )

جراحی زیبایی بینی (رینوپلاستی )

جراحی زیبایی بینی

(به انگلیسی: nose reshaping یا nose job) یا رینوپلاستی (به انگلیسی: Rhinoplasty) عمل جراحی‌ است که معمولاً توسط جراح گوش‌ و حلق و بینی، جراح فک و صورت یا جراح پلاستیک به منظور بهبود کارایی (جراحی ترمیمی) یا نمای (جراحی زیبایی) بینی انسان انجام می‌شود.

جراحی بینی را می‌توان به‌منظور برآوردن اهداف زیبایی یا اهداف ترمیمی به‌منظور اصلاح آسیب‌ها، نقص مادرزادی یا مشکلات تنفسی اعمال کرد. جراحی بینی می‌تواند با دیگر عمل‌های جراحی مانند جراحى زیبایى پلک یا بزرگ‌کردن چانه به‌منظور بهبود نتایج زیبایی ترکیب شود.

اگر تیغه ی بینی انحراف داشته باشد یا صرفاً از شکل بینی تان راضی نیستید، می توانید با رینوپلاستی نسبت به تغییر شکل آن اقدام کنید.

حتماً می پرسید رینوپلاستی یعنی چه؟ رینوپلاستی همان عمل جراحی زیبایی پلاستیک بینی است که به اصلاح شکل بینی های گوشتی و استخوانی و… می پردازد. این اعمال جراحی که تحت بی حسی موضعی یا با بیهوشی عمومی انجام می شوند، باعث رفع ناهنجاری ها و شکل بینی می شوند.

سن عمل جراحی بینی ، رینوپلاستی

در بچه ها محدودیت های مشخصی وجود دارد که مانع از جراحی بینی قبل از بلوغ کامل می شود اغلب دختران در پایان ۱۶سالگی و پسرها در پایان ۱۸ سالگی به بلوغ کامل رسیده اند و میتوانند تحت عمل رینوپلاستی قرار گیرند .

اصلاح عیوب بینی در این سن باعث میشود اعتماد به نفس نوجوان در یک زمان طلایی از زندگی وی بیشتر شود و نبایدفراموش کنیم که در این زمان است که نوجوان نه تنها خودش را می شناسد بلکه احتمالاً آینده اش را پایه ریزی خواهد کرد. از طرف دیگر امروزه تعداد قابل توجهی از متقاضیان رینوپلاستی (جراحی بینی) افراد بالای ۴۰ سال هستند.

جراحی زیبایی بینی (جراحی رینوپلاستی )

جراحی زیبایی بینی (جراحی رینوپلاستی )

انواع عمل رینوپلاستی

دو نوع عمل رینوپلاستی می توان برای تغییر شکل بینی و بهبود ظاهر آن انجام داد که عبارت از عمل جراحی باز و عمل جراحی بسته است.

در عمل در جراحی باز یک شکاف (اسکار) در داخل بافت بین دو سوراخ بینی ایجاد می شود و با استفاده از آن تغییرات مورد نیاز بر روی بینی انجام می شود.

در عمل جراحی بسته، شکاف های ایجاد شده کاملاً در داخل بینی هستند. عمل جراحی باز معمولاً از نظر زمانی طولانی تر از عمل جراحی بسته است و بیشتر برای بیمارانی مناسب است که نیاز به تغییر سر بینی خود دارند.

در عمل جراحی بسته از ایجاد یک بریدگی آشکار بر روی بینی اجتناب می شود، اما از این روش نمی توان در حالت هایی استفاده کرد که نیاز به ایجاد تغییرات زیاد بر روی بینی وجود دارد.

با توجه به این که در این روش یک برش بسیار کوچک در بینی ایجاد می شود، امکان برطرف و محو شدن آن با گذشت زمان وجود دارد.

به همین خاطر اکثر جراحان از این تکنیک برای انجام عمل جراحی بر روی بینی بیماران خود استفاده می کنند.

توربینوپلاستی

توربینوپلاستی به نوعی از عمل بینی گفته می‌شود که طی آن سعی می‌شود استخوان توربینه تحتانی با حفظ حداکثری مخاط کوچک یا برداشته شود و البته بعضی اوقات مقداری از مخاط نیز برداشته می‌شود.

روش‌های مختلفی برای انجام توربینوپلاستی در صد سال اخیر پیشنهاد شده‌است مانند برداشتن زیر مخاطی کورنه تحتانی، به کنار زدن کورنه تحتانی، و سایر روش‌ها که هر کدام مزایا و یا معایبی دارند؛ ولی هنوز یک روش قطعی برای توربینه بینی در جراحی بینی وجود ندارد. توربینیت بزرگ تحتانی منجر به تنگ شدن دریچه داخلی می‌شود و لذا گرفتگی بینی را ایجاد می‌کند.