شستشوی بینی بعد از عمل
شستشوی بینی بعد از عمل
مرداد ۲۹, ۱۳۹۷
مراقبت های بعد از جراحی پلک
مراقبت های بعد از جراحی پلک
مرداد ۲۹, ۱۳۹۷
شستشوی بینی بعد از عمل
شستشوی بینی بعد از عمل
مرداد ۲۹, ۱۳۹۷
مراقبت های بعد از جراحی پلک
مراقبت های بعد از جراحی پلک
مرداد ۲۹, ۱۳۹۷
 
 
 

جراحی پروتز چانه

یکی از عمل های زیبایی که در ایران بسیار رواج پیدا کرده است جراحی پروتز چانه می باشد . با این روش می توان کمبود اسکلت استخوانی در ناحیه های مختلف صورت از جمله چانه جبران کرد . در این مقاله قصد داریم به مطالبی نظیر ذیل بپردازیم .

  • انواع پروتز چانه
  • هزینه پروتز چانه چقدر است
  • مراقبتهای بعد از عمل پروتز چانه
  • جراحی چانه دراز
  • جراحی چانه کوچک
جراحی پروتز چانه

جراحی پروتز چانه

انواع پروتز چانه

  • بیضی
  • آناتومی کال

روش های جراحی پروتز چانه

برای قرار دادن پروتز در ناحیه چانه دو راه وجود دارد از جمله :

  • جراحی پروتز چانه داخل دهانی

برای انجام جراحی زیبایی چانه باید یک دسترسی از طریق داخل دهان به استخوان چانه پیدا شود . محل برش در قسمت داخلی لب پایین است که با کنترل نواحی برش از خط میدلاین فکی به طور یکسان برش را انجام می دهیم و لایه های مختلف مخاط را برش می دهیم تا دسترسی اولیه بر روی استخوان چانه حاصل شود . پریوس یا لایه روی استخوان را به طور کامل برش می دهیم و محل قرار گیری پروتز را اکسپوز می کنیم . استخوان چانه باید به طور کامل در دسترس قرار بگیرد تا محل قرار گیری پروتز یک محل صحیح باشد .

نکته بسیار مهم حفظ دو عصب در این ناحیه به نام شاخه های عصب منتال می باشد و باعث تامین حس لب پایین هستند و باید حواسمان باشد که این اعصاب در هنگام جراحی حفظ شوند و آسیبی به آنها وارد نشود در غیر این صورت بیمار به بی حسی در لب پایین دچار می شود . از زیر محل خروج عصب منتال به سمت خلف حرکت می کنند تا ناحیه ای که باید پروتز چانه قرار بگیرد را آزاد کنند . پروتز ها را با یک محلول آنتی بیوتیک غوطه ور می کنیم و با ایجاد خلع محلول را به داخل پروتز انتقال می دهند .

پروتز ها معمولا دو تیکه هستند تا بتوان جا گذاری بهتری داشت و سایز انتخاب پروتز بستگی به نیاز بیمار دارد . انتخاب این پروتز ها کمک می کند تا دچار عدم قرینگی نشویم .

  • جراحی پروتز چانه خارج دهانی

با یک برش سه تا چهار سانتی متری در ناحیه پوست زیر چانه و یا از برش داخل دهان می باشد . بعد از باز کردن پوست زیر چانه و ایجاد فضای لازم برای قرار دادن پروتز مناسب که در ابعاد و اشکال مختلف ساخته شده است . از راه این برش پوستی بر روی استخوان چانه قرار می گیرد . بعد از قرار دادن صحیح پروتز بر روی استخوان محل برش پوستی ترمیم می شود و در نهایت محل برش به صورت یک خط بسیار ظریف از دید پنهان خواهد بود و نماد خارجی نخواهد داشت با این کار می توانید ظاهر بهتر و در نیم رخ به شکل و تناسب بهتری در صورت دست پیدا کنیم .

یکی از عمل های زیبایی که در ایران بسیار رواج پیدا کرده است جراحی پروتز چانه می باشد . با این روش می توان کمبود اسکلت استخوانی در ناحیه های مختلف صورت از جمله چانه جبران کرد . دکتر حمید رضا فلاحی جراح زیبایی فک و صورت در اهواز و بهترین جراح بینی در اهواز با استفاده از متد های نوین به بررسی بیماری ها می پردازد و از بروز عوارض زیاد جلوگیری می کند. برای مشاوره و تعیین وقت قبلی با شماره ۳۳۳۸۶۶۷۵-۰۶۱ تماس بگیرید یا به آدرس اینستاگرام مراجعه کنید .

عوارض جراحی پروتز چانه

آیا پروتز چانه به دلیل اینکه جسم خارجی است می تواند موجب ایجاد آلرژی و یا عفونت شود ؟

پروتز ها به دلیل اینکه جز اجسام خارجی محسوب می شوند ولی در حقیقت نوع پروتزی که انتخاب می کنیم بسیار مهم است و سعی می کنیم از پروتزی استفاده کنیم که کاملا سازگاری داشته باشند تا موجب عفونت نشود . از عوامل دیگری که از عفونت پیشگیری می کند قبل از قرار دادن پروتز بر روی چانه شستشو پروتز با محلول آنتی بیوتیک می باشد .

مزیت پروتز چانه

  • پروتز ها دائمی هستند .
  • پروتز ها قابل برگشت هستند و می توانند در صورت اینکه افراد نخواستند پروتز ها را خارج کنند .

برای کسب اطلاعات بیشتر به بهترین جراح بینی در اهواز مراجعه نمایید.

مطالب مرتبط با این مقاله:

تزریق فیلر در چانه

تزریق چربی به چانه

جراحی زیبایی چانه در اهواز