جراحی بینی استخوانی
مهر ۲۴, ۱۳۹۶
سوالات متداول در رابطه با جراحی فک
سوالات متداول در رابطه با جراحی فک
مهر ۲۴, ۱۳۹۶
جراحی بینی استخوانی
مهر ۲۴, ۱۳۹۶
سوالات متداول در رابطه با جراحی فک
سوالات متداول در رابطه با جراحی فک
مهر ۲۴, ۱۳۹۶
 
 
 

انواع ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان به جای دندان طبیعی جایگزین می شود و جای خالی دندان از دست رفته را پر می کند، ایمپلنت از الیاژ تیتانیوم ساخته شده است، که در استخوان فک جایگذاری می شود و با استفاده از پروتز دندانی فیکس می شود ، افرادی که خواهان انجام ایمپلنت دندان هستند متاسفانه اطلاعات لازم را در این رابطه ندارند و با انواع آن آشنا نیستند در این مقاله به بیان توضیحاتی در رابطه با انواع ایمپلنت دندان می پردازیم :

انواع ایمپلنت دندان

انواع ایمپلنت دندان

ایمپلنت ساب پریواستیل

این نوع از ایمپلنت معمولا در روش ایمپلنت یک مرحله ای مورد استفاده قرار می گیرد . ایمپلنت ساب پریواستیل در روی استخوان فک و در داخل بافت لثه قرار داده می شود. برای نگه داشتن تاج یا اباتمنت بخشی از ایمپلنت ( پست) از لثه بیرون زده می شود . یکی از مزیت های این نوع از ایمپلنت این است که در افرادی که ارتفاع استخوانی کافی ندارند دندان مصنوعی را می تواند ثابت نگه دارد .

ایمپلنت اندواستیل

متداول ترین نوع ایمپلنتی که در ایمپلنت های دو مرحله ای مورد استفاده قرار می گیرد ایمپلنت اندواستیل است.

ایمپلنت اندواستیل به روش جراحی در درون استخوان فک قرار داده می شود و جایگزین مناسبی برای دندان مصنوعی و بریج است

ایمپلنت یک مرحله ای

در ایمپلنت یک مرحله ای نیازی به جراحی دوم نمی باشد، در ابتدا در درون فک استخوان با طول مناسب یک قطعه جایگذاری می شود، بخشی از سر این قطعه از لثه بیرون زده می شود. بعد از گذراندن مدتی و جوش خوردن قطعه، تاج و اباتمنت بروی ایمپلنت دندان قرار داده می شود.

ایمپلنت دو مرحله ای

ایمپلنت دو مرحله ای متداول ترین نوع ایمپلنت می باشد که مورد استفاده قرار می گیرد، در این نوع ایمپلنت که در دو مرحله انجام می گیرد در ابتدا به منظور محکم کردن ایمپلنت در داخل استخوان زیر لثه، در استخوان فک ایمپلنت جایگذاری می شود . به منظور جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی و فشار آوردن به دندان های کناری ایمپلنت، لثه را بخیه می کنند. بعد از گذراندن این مرحله به منظور جوش خوردن ایمپلنت باید مدتی زمان سپری شود، بعد از گذراندن این مدت سطح روی ایمپلنت دندان به منظور اباتمنت و ترمیم باز می شود .

عزیزان شهر اهواز در صورتی که برای پر کردن جای خالی دندان و ایجاد یک ظاهر زیبا در دندان های خود خواستار ایمپلنت دندان می باشند می توانند از طریق راه های ارتباطی سایت مشاوره های لازم را از دکتر حمید رضا فلاحی جراح فک دریافت نمایند