ایمپلنت
در چه زمانی دندان ها احتیاج به جراحی دارند ؟!
مهر ۲۲, ۱۳۹۸
جراحی بینی
جراحی رینوپلاستی
مهر ۲۲, ۱۳۹۸
ایمپلنت
در چه زمانی دندان ها احتیاج به جراحی دارند ؟!
مهر ۲۲, ۱۳۹۸
جراحی بینی
جراحی رینوپلاستی
مهر ۲۲, ۱۳۹۸
 
 

مراقبت های پس از جراحی ایمپلنت دندان

با سلام خدمت همراهان عزیز و گرامی همانطور که در مقالات قبلی به نحوه انجام جراحی ایمپلنت و انواع ایمپلنت ها  پرداختیم .

حال در این مقاله می خواهیم به مراقبت هایی که پس از جراحی ایمپلنت لازم است انجام پذیرد می پردازیم .

مراقبت های لازم پس از کاشت ایمپلنت دندان

۱- داروهای تجویزی تجویز شده توسط پزشک را مطابق دستور مصرف کنید .

۲- پس از کاشت ایمپلنت به مدت یک روز از مسواک زدن در اطراف ناحیه عمل خودداری نمائید.

۳- شستن دهان تا ۸ ساعت بعد از عمل جراحی توصیه نمی شود.

۴- بهتر است روز بعد از جراحی، از دهان شویه استفاده گردد و بهترین محلول برای شستشوی دهان محلول کلرهگزیدین روزی ۳ مرتبه می باشد و پس از آن هر روز ، روزی یک مرتبه.  ولی شستشو با نرمال سالین تا زمان کشیدن بخیه روزانه چند مرتبه انجام شود.

۵- آب دهان خود را قورت دهید و آن را به بیرون تخلیه نکنید. مکیدن و تف کردن باعث تشدید خونریزی میشود.

۶- تورم بعد از جراحی معمولی است. تورم تا ۷۲ ساعت پس از جراحی افزایش می یابد و پس از آن به تدریج کاهش می یابد و در پایان هفته اول معمولا از بین می رود. جهت کاهش تورم استفاده از کمپرس یخ پس از اتمام جراحی توصیه می شود.یخ را به مدت ۱۰ دقیقه در محل مورد نظر قرار داده و سپس ۵ دقیقه به بافت استراحت دهید. این عمل را ۴ تا ۵ ساعت ادامه دهید. همچنین جهت کاهش تورم بعد از جراحی بالاتر نگه داشتن سر نسبت به بدن در هنگام خواب توصیه می شود.

۷- ایجاد کبودی و بی حسی در اطراف لب و ترشح خونابه پس از جراحی طبیعی است. با دیدن این موارد نگران نشوید و همچنین ممکن است دهان شما پس از جراحی تا چند روز اول به میزان قبل باز نشود.

۸- در صورت ترشح بیش از اندازه خونابه بهترین راه برای کنترل خونریزی ایجاد فشار بر روی ناحیه جراحی توسط یک تکه گاز استریل کوچک و مرطوب شده با سرم شستشو به مدت ۲ ساعت می باشد.

۹- نوشیدن پس از جراحی به راحتی امکان پذیر است و مایعات خنک و پر انرژی برای ۲۴ ساعت اول توصیه می شود ، ولی برای خوردن باید دقت داشته باشید که بی حسی اثر خود را از دست داده باشد و همچنین دقت شود که جویدن سبب باعث خونریزی و آسیب به ناحیه جراحی می شود ،بنابراین بهتر است تا ۲۴ ساعت از جویدن پرهیز شود.

۱۰- در روز سوم بعد از جراحی از مسواک مخصوصی بنا به تشخیص پزشک که در صورت نیاز در اختیار شما قرار میگیرد ، استفاده کنید.

۱۱- بعد از جراحی کاشت ایمپلنت ، باید از کشیدن سیگار و نوشیدن قهوه و چای در سه روز اول پرهیز کنند، به طوری کلی استفاده از سیگار، مواد مخدر و مشروبات الکلی موفقیت کاشت ایمپلنت را کاهش میدهند.

با انجام کارهای بالا و همچنین رعایت موارد گفته شده در رابطه بامراقبت های پس از جراحی ایمپلنت می توانید از بروز هرگونه عفونت جلوگیری کنید .