توضیح کلی در رابطه با جراحی زیبایی بینی (راینوپلاستی ):

جراحی زیبایی بینی در اهواز : بینی یکی از  اجزای مهم و برجسته صورت و چهره افراد می باشد که شکل آن نسبت به دیگر اجزای چهره تاثیر بسزایی در ظاهر و زیبایی دارد.علاوه بر این بینی عملکرد مهمی دارد که آن عبور هوا برای تنفس و کنترل جریان هوا قبل از رسیدن به ریه می باشد. (جراحی بینی در اهواز)

در راینوپلاستی یا جراحی بینی منحصر به فرد بودن و شکل متفاوت بینی در هر فرد بیش از هر نوع جراحی زیبایی دیگر  خود را نشان میدهد و این به معنی تفاوت نتیجه عمل از فردی به فرد دیگر است.من سعی میکنم تا ویژگی های خاص و خوب بینی شما را که باعث میشود بینی شما متفاوت باشد را حفظ  کنم و سعی میکنم با جراحی زیبایی بینی (در اهواز) تنها نواقص موجود در بینی شما را تا حد امکان برطرف کنم.

این غیر منطقی است که یک بینی عالی را رویاپردازی کنیم و این تصویر رویاپردازانه را برروی صورت شما تصور کنیم.من بینی هر فرد را متناسب با ویژگی های همان فرد عمل خواهم کرد.اصلاح و بهبود قسمتهای نا مناسب بینی شما جهت بدست آوردن یک توازن هماهنگ تر بین بینی و چهره در جراحی راینوپلاستی هدف من میباشد.

دکتر حمیدرضا فلاحی – متخصص جراحی فک و زیبایی صورت ، بینی و ایمپلنت در اهواز

نحوه و مدت زمان عمل:

راینوپلاستی اغلب با استفاده از بیهوشی عمومی انجام میشود و متخصص بیهوشی شما راکنترل خواهد داشت.سپس جراحی شما از طریق برشهای کوچک انجام خواهد شد.در روشهای سنتی برای شکل دهی نوک بینی اغلب مقدار زیادی از غضروف را برمیدارند و یا از روش شکل دهی مخرب استفاده میشود که تمامی قوسهای غضروفی را تخریب میکنند.

در بیش از %۹۵ جراحی های بینی اولیه من قادر به شکل دهی نوک بینی شما با استفاده از روشهای غیر تخریبی هستم که تاحد زیادی تکیه گاه نوک بینی شما را حفظ میکند و نتایج بلند مدت بهتری خواهد داشت.

جراحی بینی در دسته جراحی های زیبایی می باشد . جراحی بینی می تواند در موارد زیر کاربرد داشته باشد .

برداشتن قوز بینی، کوچک کردن بینی، بزرگ  کردن بینی، جراحی بینی گوشتی، جراحی انحراف بینی ، تغییر زاویه بینی نسبت به لب بالا ، کوچک کردن سوراخ های بینی ، جراحی بینی استخوانی و همچنین برطرف کردن عیوب دیگر بینی استفاده می شود .در حین جراحی بینی ،جراح با کمک برشی که بر بینی ایجاد می کند به استخوان و غضروف بینی دسترسی پیدا می کند . لازم به ذکر است که این برش در بیشتر حالات در داخل بینی زده می شود و جای آن قابل مشاهده نمی باشد .

در بعضی از مواقع پزشک برحسب نوع بینی و شرایط بیمار تشخیص می دهد که برای جراحی بیمار نیاز به پیوند غضروف دارد ،این غضروف و یا استخوان از قسمت های مختلف بدن گرفته می شود و در مواقعی که بیمار استخوان وغضروف مورد نظر را نداشته باشد از پرکننده های ترکیبی مصنوعی استفاده می کند .

پس از اینکه جراح استخوان و غضروف بینی را اصلاح کرد ، پوست و بافت بینی بر روی ساختار جدید می نشیند.

تاثیر پوست بینی بر جراحی بینی

نوع پوست بینی بر جراحی بینی موثر می باشد . در بیشتر مواقع ورم و کبودی بعد از جراحی بینی نیز نمی گذارد تا  بیمار نتیجه مطلوب و نهایی بینی خود را مشاهده نکند .

در بیمارانی که پوست ضخیم و چربی دارند باید بعد از جراحی بینی از صبر و شکیبایی بالاتری برخوردار باشند .

خیلی از بیماران در رابطه با روش بیهوشی جراحی بینی سوالاتی دارند در پاسخ به این بیماران باید گفت ،جراحی بینی با هر دو روش بیهوشی قابل انجام است ،بیهوشی عمومی و بیهوشی موضعی .

انتخاب  نوع بیهوشی برعهده  جراح بینی و سلیقه بیمار می باشد .جراح بینی با توجه به سابقه بیماری بیمار و شرایط وی این روش بیهوشی را انتخاب می کند .

جراحی بینی را می توان هم به صورت سرپایی و هم در بیمارستان انجام داد و در این صورت بیمار باید یک شب در بیمارستان بستری شود .

بعد از جراحی بینی از جراحی خود باید چه انتظاراتی داشت ؟

بعد از یک هفته از جراحی بینی آتل از روی بینی رداشته می شود . اما صورت و بینی ورم دارد و اطراف چشم کبود و متورم است . کبودی و تورم اطراف بینی در طی چند روز ادامه دارد ،سپس روند بهبودی کم کم آغاز می گردد .برای کمک به روند بهبودی ،استفاده از کمپرس سرد می تواند  بسیار مفید باشد و تورم و کبودی را به حداقل برساند .پیروی از تجویزات جراح خود  می تواند بسیار کمک کننده باشد تا بیمار دوران بهبودی را هر چه سریعتر طی کند .

جهت اشنایی با مراقبت های بعد از جراحی میتوانید مقاله مراقبت های بعد از جراحی  را مطالعه بفرمایید .

جراحی بینی استخوانی 

معمولا افرادی که دارای بینی استخوانی هستند قوزی بروی بینی آن ها مشاهده می شود و در برخی از موارد نوک بینی حالات سر پایینی دارد  و بینی آن ها در اکثر موارد پره های نازکی دارد . بیمارانی که دارای بینی استخوانی هستند می توانند در نوع عمل بینی خود نظر بدهند یعنی اینکه می توانند انتخاب کنند زمانی که در حین جراحی قوز روی بینی برداشته می شود به جای آن قوسی در بینی داده شود یا بینی صاف باشد و می تواند انتخاب کند میزان سر بالا بودن نوک بینی به چه صورتی باشد .

اگر طول بینی بیمار زیاد باشد با ایجاد یک مقدار قوس و سر بالا کردن نوک بینی می توان فرم بسیار زیبایی را در بینی ایجاد کرد ، در صورتی که طول بینی کوتاه تر باشد ترجیح داده می شود که قوس بینی کمتر باشد و بینی بیمار خیلی حالت سر بالایی نداشته باشد

مهمم ترین نکته در جراحی بینی استخوانی این است که بیمار باید بداند که عمل زیبایی بینی یک جراحی بسیار حساسی می باشد و بینی نباید بیش از اندازه نازک و سر بالا شود زیرا در این صورت می تواند مشکلات تنفسی برای بیمار به همراه آورد در این جراحی ۳ تا کار اصلی برای بیمار انجام می شود

  1.  قوز بینی برداشته می شود
  2.  نوک بینی بیمار یک مقداری بالاتر می رود و در عین حال در صورت نیاز کمی جمع تر می شود
  3. عرض بینی بیمار به مقدار مشخصی کم تر می شود (باریک کردن بیش از اندازه بینی به هیچ عنوان امکان پذیر نیست زیرا باید به مقدار معینی از عرض بینی کاسته شود .) در معیار های زیبا شناسی طول بینی یک بیمار بعد از جراحی باید یک سوم صورت خودش باشد و عرض بینی بیمار یک پنجم صورت خود باشد

در آقایان می توان سر بالا بودن نوک بینی را تقریبا بین ۹۰ تا ۱۰۰ درجه تنظیم کرد و در خانم ها سر بالا بودن بینی را می توان بین ۱۰۰ تا ۱۱۰ درجه در نظر گرفت . ولیکن زمانی که بیمار درخواست می کند که بینی را از مقداری که در نظر گرفته شده است باریک تر کرد یا نوک بینی را از مقداری که لازم است سر بالاتر کرد در این صورت ممکن است بینی تناسب خود را از دست بدهد و در نتیجه زیبایی خود را نداشته باشد

دکتر حمید رضا فلاحی جراح بینی در اهواز در ابتدا مسائل تنفسی بیمار را در نظر می گیرند و متناسب با سایر اجزای دیگر صورت و معیارهای زیبایی شناسی تغییرات لازم را در حین جراحی ایجاد می نمایند عزیزان شهر اهواز که خواهان جراحی زیبایی بینی خود هستند می توانند از طریق شماره  ۳۳۳۸۶۶۷۵-۰۶۱ مشاوره و راهنمایی های لازم رو دریافت نمایند .

دکتر حمید رضا فلاحی جراح بینی در اهواز در ابتدا مسائل تنفسی بیمار را در نظر می گیرند و متناسب با سایر اجزای دیگر صورت و معیارهای زیبایی شناسی تغییرات لازم را در حین جراحی ایجاد می نمایند عزیزان شهر اهواز که خواهان جراحی زیبایی بینی خود هستند می توانند از طریق شماره های مشاوره و راهنمایی های لازم رو دریافت نمایند .

چرا عمل بینی انجام می دهیم؟

جراحی بینی می تواند سبب تغییر در سایز ،شکل و زایه بینی شود . با جراحی بینی می توان تناسب بیشتری بین اجزای بینی با صورت ایجاد کرد .

علاوه بر این جراحی بینی می تواند مشکلات ساختاری بینی که عامل گرفتگی و مشکلات تنفسی می شوند را نیز برطرف کند .

مراقبت بعد از جراحی بینی نقش پر رنگی در موفقیت جراحی بینی دارد .در نتیجه باید بیمار در مراقبت خود بعد از جراحی بینی بسیار فعال باشد تا به این روند کمک کند .

جراحی بینی در اهواز

روش های جراحی بینی

جراحی بینی با دو روش قابل انجام است :

  • جراحی بینی به روش باز

    • در روش جراحی باز جراح برشی در پایک میانی بینی ایجاد می کند . با کمک این برش پوست بینی بالا می رود و جراح به پشت و نوک بینی دسترسی پیدا می کند .سپس به صورت زیر مخاطی غضروف لترال فوقانی را از تیغه وسط جدا می کنیم و عمل بینی انجام می شود . جراحی زیبایی بینی در اهواز
  • جراحی بینی به روش بسته

    • در جراحی بینی به روش بسته ،برش هاییدر داخل بینی زده می شود . با کم این برش جراح به پشت و نوک بینی دسترسی پیدا می کند . در این روش دید جراح بینی نسبت به روش باز کمتر می باشد . در مواردی که جراح نیاز به دید بیشتری برای جراحی دارد از روش جراحی بینی به روش باز استفاده می کند .

میزان اثر بخشی جراحی بینی همچنین به انتظارات بیمار از جراحی بینی نیز بستگی دارد . بیمار و جراح بینی باید در رابطه با نتیجه جراحی یک هدف مشترک داشته باشند .

جراح بینی ،جراحی بینی را بر روی بینی انجام میدهد که رشد او کامل شده باشد .در نتیجه مناسب ترین سن برای جراحی بینی در بین خانم ها از سن ۱۵ سالگی و برای آقایان از سن ۱۷ سالگی می باشد . برای انجام جراحی بینی محدودیت سنی زیادی وجود ندارد

مزایای زیبایی

بیشترین دلیلی که افراد جراحی بینی را انجام میدهند ،جنبه زیبایی می باشد . بیشتر افراد احساس می کنند که ظاهر بینیشان با بقیه اجزای صورتشان متناسب نمی باشد ،در نتیجه اقدام به جراحی زیبایی بینی می کنند . در طول جراحی بینی تغییراتی بر روی پل بینی،نوک بینی و سوراخ های بینی می توان ایجاد کرد.انتخاب یک جراح واجد شرایط برای انجام عمل جراحی بینی این اطمینان را خواهد داد که بیماران سودمندترین نتایج را از جراحی بینی به دست آورند .

تقارن صورت :

کمترین عدم تقارن در بینی می تواند تاثیر بسزلیی در ظاهر بینی ایجاد کند . با کمک جراحی بینی می توان تقرن صورت را ایجاد کرد .

بهبود شکل:

تغییر در پل بینی یا نوک بینی می تواند توجه را به مناطق دیگر صورت جلب کند

حجم متناسب:

کم کردن پهنای بینی می تواند تاثیر قابل توجهی بر تناسب بینی با دیگر اجزای صورت ایجاد کند .

برطرف کردن قوز بینی:

با کمک جراحی بینی می توان عیوب پل بینی را برطرف کرد ،حتی اگر این عیوب مادرزادی باشند .

دکتر حمیدرضا فلاحی متخصص جراحی فک و زیبایی صورت ، جراحی زیبایی بینی در اهواز

مزایای سلامتی:

همانطور که قبلا هم گفته شد جراحی بینی می تواند با جنبه سلامت نیز انجام شود .

مزایای اصلی جراحی بینی با جنبه سلامت :

  • بهبود مشکلات تنفسی
    • با کمک جراحی بینی می توانیم راه های باریک بینی را باز کرد و اختلالات ایجاد شده در ساختار بینی را برطرف کرد .
  • برطرف کردن نواقص مادر زادی
    • جراحی بینی همانطور که نقایص مادرزادی داخلی اصلاح می کند می تواند به اصلاح نقایص بیرونی نیز بپردازد مانند انحراف تیغه بینی.

اقدامات قبل از عمل:

دستیاران من همه امور مربوط به برنامه ریزی و زمان بندی جراحی تان را انجام خواهند داد و با شما هماهنگ خواهند بود.هیچ آسپرین و یا داروی حاوی آسپرین نباید حداقل دو هفته قبل از عمل استفاده شود،زیرا با لخته شدن خون تداخل ایجاد میکند. جراحی زیبایی بینی در اهواز

البته برای قطع مصرف آنها باید با پزشک مشاوره کنید.با کسی که قرار است شما را بعد از عمل به منزلتان ببرد و شب اول در کنار شما باشد هماهنگ کنید.

۸ ساعت قبل از عمل جراحی چیزی نخورید و ننوشید (حتی آب)انجام بیهوشی مستلزم این است که معده شما خالی باشد.در صورت استفاده از هرگونه دارو و یا مواد قبل از عمل جراحی ما را آگاه سازید.

هنگام مراجعه به بیمارستان لباسهای گشاد و راحت بپوشید و هنگام اعزام به اتاق عمل هرگونه آرایش روی صورت خود را پاک کنید.

مراقبتهای بعد از عمل:

  • نسخه دارویی به شما داده خواهد شد که آن را طبق دستو مصرف کنید.در ابتدا رژیم غذایی باید تنها مایعات باشد و اگر مشکل و یا حالت تهوع و استفراغ نشدید می توانید رژیم معمولی را از روز دوم به آرامی شروع کنید.
  • بعد از عمل جراحی شما احساس خواب آلودگی خواهید کرد. انتظار این خواب آلودگی را داشته باشید.زمانی که به خانه می روید سعی کنید استراحت کنید. روز بعد از عمل شما ممکن است هنوز احساس خستگی و خواب آلودگی داشته باشید اما پیش بروید و بی درنگ فعالیت های عادی و آرام خود را از سر بگیرد.
  •  روز بعد از عمل زمانی که بیدار می شوید ممکن است کمی احساس خستگی کنید. نگران نباشید و سعی کنید کمی حرکت کنید و راه بروید. من همه نواحی برش دار بینی شما را محکم کرده ام و بنابراین فعالیت های معمولی نمی تواند آن نواحی را تحت تاثیر قرار دهد.
  •  داشتن حالت تهوع پس از عمل جراحی غیر عادی نیست مخصوصا اگر شما بسرعت از جایتان بلند شوید و حرکت سریع بکنید. حالت تهوع در طول ۶ الی ۸ ساعت و حداکثر ۲۴ ساعت بعد از عمل برطرف خواهد شد. اگر حالت تهوع داشتید سعی کنید استراحت کنید و غذای سنگین نخورید و سعی کنید فقط مایعات شفاف میل کنید.
  • پس از ۲۴ ساعت با مطب تماس بگیرید و ما را از حال خود مطلع کنید و برای ملاقات بعدی برنامه ریزی کنید.
  • یک نسخه از داروهای مسکن دریافت خواهید کرد. در ۲۴ ساعت اول طبق دستور مصرف کنید. اگر در صبح روز بعد از عمل جراحی احساس خشکی و آزردگی و ناراحتی در زمان تکان خوردن کردید از قرص مسکن استفاده کنید.
  •  اگر داخل بینی شما تامپون و مش قرار دارد زمان بیرون آوردن آن به شما اطلاع داده خواهد شد.این زمان معمولا ۱ الی ۳ روز بعد از عمل است. این تامپونها کوچک است و در آوردن آنها درد چندانی ندارد.
  • شما صبح بعد روز عمل نسبت به روز عمل متوجه کبودی بیشتری خواهید شد. کبودی نیز بتدریج برطرف خواهد شد.ورم بینی در افراد مختلف با سرعت متفاوت برطرف خواهد شد. پس از گذشت یک هفته از برداشتن چسب ورم بینی به میزان زیادی کم خواهد شد بطوری که در نظر عموم خوب بنظر خواهید رسید.
  • ورم بعد از ۲ تا ۳ هفته به میزان بسیار زیادی کاهش خواهد یافت ولی نواحی خاصی از بینی مثل نوک بینی مدت زیادی طول میکشد تا بطور کامل برطرف شوند. ۶ماه تا یکسال طول خواهد کشید تا فرم کلی بینی شکل گیرد.
  •  استفاده از کمپرس سرد و پک یخ در ۴۸ ساعت اول به کاهش کبودی و تورم کمک می کند. از کمپرس یخ بصورت متناوب استفاده کنید. مثلا هر نیم ساعت بمدت یک ربع آنرا روی بینی و چشم قرار دهید. در صورت ایجاد کبودی اطراف چشم از روز ۳ تا ۷ از کمپرس گرم استفاده کنید.
  •  عفونت پس از هرگونه جراحی پلاستیک بسیار نادر می باشد. عفونت معمولا تا چند روز پس از عمل آشکار نمی شود. اگر متوجه شدید که قرمزی ایجاد شده و سوزش و یا تب قابل توجه دارید با مطب تماس بگیرید. البته بیماران زیادی تب خفیف بعد از عمل را تجربه میکنند ولی اگر این تب بالا بود نیاز به پیگیری دارد.
  •  آنتی بیوتیک و هر داروی دیگری که به شما داده شده است را طبق دستورالعمل مصرف کنید.
  •  در روز اول از مایعات و پس از آن از غذاهای نرم استفاده کنید. بطور کلی مایعات فراوان بنوشید. آناناس تازه ( و نه کمپوت آن) کمک به جذب کبودی و تورم خواهد کرد. مصرف میوه جات, ماهی و میگو و امگا ۳ توصیه میشود وتا مدتی از مصرف غذاهای پر نمک و پر ادویه،قهوه و کاکائو خودداری کنید.
  •  انتظار داشته باشید که صبح روز بعد از عمل وقتی بیدار میشوید بینی شما متورم باشد. برای مدتی روی دو متکا بخوابید که این به کاهش تورم شما کمک میکند.تلاش کنید که در مدت یکماه اول روی کمر بخوابید.
  •  تا آنجایی که میتوانید چسبی را که من روی بینی شما گذاشته ام خشک نگه دارید. ما آنرا پس از ۷ روز از روی بینی شما برخواهیم داشت.
  •  داشتن آبریزش همراه با کمی خون از بینی شما بمدت ۴۸ الی ۷۲ ساعت و گاهی اوقات بیشتر طبیعی می باشد. معمولا بعد از ۴۸ساعت این آبریزش به میزان زیادی کاهش می یابد. به یاد داشته باشید که بدلیل تورم و گرفتگی بینی بمدت ۱ یا ۲ هفته احساس خفگی خواهد کرد ولی مسیر تنفس بتدریج بهبود خواهد داشت.
  •  سوراخ های بینی خود را تمیز و خالی از هر گونه چرکی نگه دارید و با استفاده از گوش پاک کن پنبه ای آغشته به سرم شستشو تمیز کنید. شما باید در ۲ تا ۳روز اول بارها این کار را انجام دهید ولی بعد از آن تمیز کردن با گوش پاک کن را میتوانید کمتر انجام دهید. تنها به اندازه طول پنبه نوک گوش پاک کن آن را در داخل بینی خود فرو ببرید و نه بیشتر.
  •  تا ۲ هفته اول بعد از عمل جراحی فین نکنید.( هوا را بشدت از بینی خود خارج نکنید.) فین کردن خطر خونریزی را افزایش می دهد.همچنین در ماه اول اشیا سنگین بلند نکنید زیرا سنگینی می تواند سبب خونریزی شود.
  •  از مسواک نرم استفاده کنید. با دهان باز عطسه کنید. لباسهای دکمه دار بپوشید تا هنگام تعویض لباس به بینی خود صدمه وارد نکنید.
  •  ۳ روز بعد از عمل میتوانید حمام کنید و بدن و سر خود را بشویید ولی مراقب باشید که گچ و اسپلینت بینی شما خیس نشود. روز هفتم بعد از عمل هنگامی که قصد مراجعه برای برداشتن گچ را دارید یک حمام کامل کنید و اجازه دهید گچ و چسب بینی شما خیس شود تا در مطب راحت تر برداشته شود.
  • تا ۲ ماه از استفاده عینک خودداری کنید و در صورت امکان بجای آن از لنز استفاده کنید ولی اگر مجبور به استفاده از عینک هستید بعد از دو هفته میتوانید استفاده کنید ولی باید شیشه ها را با یک حلقه چسب کوچک به پیشانی خود بچسبانید و با چسب عینک را از بینی دور کنید تا فشار از روی بینی برداشته شود.
  • پس از برداشتن گچ بینی بر روی بینی شما چسب زده خواهد شد که باید یک روز در میان چسب بینی را عوض کنید.حتما هر بار قبل از چسب زدن پوست بینی خود را با آب و شامپوی بچه و یا سایر مواد شستشو ملایم بشویید, خشک کنید و سپس چسب بزنید. حداقل مدت ۸ هفته چسب زدن ادامه داده شود.
  •  بیاد داشته باشید که میزان ورم در دوطرف صورت متفاوت خواهد بود. حتی اگر عمل یکسانی در دو طرف انجام داده باشیم. نگران کبودی و ورم متفاوتی که ممکن است شما در ماه اول در دوطرف ببینید نباشید.
  • تا چند هفته اول پس از جراحی نوک بینی شما بی حس خواهد بود که طبیعی است. بازگشت کامل حس بینی چندین ماه تا یکسال زمان می برد.
  • یک ماه پس از عمل جراحی از هرگونه ورزش ایروبیک ( هر ورزشی که ضربان قلب شما را بیش از ۹۰ افزایش دهد) خودداری کنید زیرا می تواند باعث خونریزی شود. سپس بتدریج ورزش را شروع کنید. از ورزشهای برخوردی تا حداقل ۶ الی ۸ هفته خودداری کنید. در طی این مدت هر گونه ضربه به بینی میتواند نواحی استخوانی طراحی شده بینی شما را خراب کند.تا دو ماه از شنا کردن و تا ۴ ماه از شیرجه زدن در آب خودداری کنید.
  •  از آنجایی که ما شکل و ظاهر بینی شما را تغییر داده ایم الگوی عبور جریان هوا از بینی شما نیز تغییر کرده است. به سبب تورم بهبودی در جریان هوا مدتی طول خواهد کشید. نگران احساس متفاوت نفس کشیدنتان از طریق بینی نباشید شما ظرف چند هفته بطور طبیعی خود را با الگوی جدید وفق خواهید داد.
  •  پس از اینکه چسب را برداشتیم, در هنگام لمس بینی احساس عجیبی خواهید داشت, پوست شما تا حدودی بی حس است, و ممکن است شما قادر باشید برآمدگیهای کوچک و برجستگیهایی روی بینی خود احساس کنید, به محض اینکه قسمتهای استخوانی در طی چند هفته التیام پیدا کردند این مسائل کمتر می شوند. شما ممکن است همیشه بتوانید برخی تغییراتی را که قابل مشاهده نیستند در سطح خارجی بینی خود لمس کنید ولی باید آگاه باشید که هدف ظاهر بینی است و نه لمس کردن نقاطی خاص از بینی.
  • اگر بینی شما در هر زمانی خونریزی کرد سعی کنید راحت و آرام باشید. (اینکار برای جلوگیری از تحریک و افزایش زیاد فشار خون ضروری می باشد.) سپس دراز بکشید و سر خود را کمی بالاتر ببرید از یک گاز مرطوب ویا حداقل لیف حمام مرطوب استفاده کنید و آنرا به آرامی روی سوراخ بینی خود فشار دهید.
  • با آرام بودن و نگه داشتن فشار بمدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه تقریبا هر خونریزی متوقف خواهد شد. اگر استراحت و فشار نتوانست خونریزی را متوقف کند با مطب من تماس بگیرید.
  • همانطور که اشاره شد مدت زمان ۶ماه تا یکسال طول میکشد تا فرم نهایی بینی تثبیت شود. از وسواس زیاد و مشاهده مکرر خود در آینه خود داری کنید. در طی این مدت همچنین به هیچکس اجازه ندهید در مورد بینی شما قضاوت کند. مانند هر عمل زیبایی دیگر ممکن است به اعمال اصلاحی جزئی بعدی نیاز داشته باشید.
  • ما زمان قابل ملاحظه ای را سپری میکنیم و تلاش خود را میکنیم تا تجربه جراحی شما موثر و مثبت باشد